Visningsdag!

Ja vilken dag vi haft.... Vi började med en tidig morgon men bar vaken 1 timme så även jag kunde sova lite till. Besök på BVC för viktkontroll = 5790g och längkontroll, 61 cm. Ellionora fick även sin andra vaccination och det gick mycket bättre än förra. Visst skrek hon till och var ledsen en stund, men efteråt blev det mat och hon blev sitt vanliga glada jag.

När jag gick från BVC funderade jag på om jag skulle hälsa på Patriks mormor eller gå och handla på Willys. Det är ju en bit dit och jag ringde "Liisa" som var hemma och vi gick dit. Köpte med oss fika och hade några trevliga timmar där. Vi pratade en massa och vi hjälpte henne upp med tvätt från tvättstugan. Ja Ellionora bar inte så mycket men hon var ju med i famnen min ;-).

Traskade hem och pratade med en gammal kompis medans Ellionora fick mat. Sedan somnade hon efter att ha gnällt ett bra tag. Sov 1 timme och jag hann fixa middag till mig själv. Fick samtal från Jenny under tiden jag höll på med maten och då flög tiden bara iväg. Började äta men se då vaknade fröken igen och var gnällig. Hängde gnällade på armen min medans jag åt. Vi pausade när pappa kom hem och då skrattade hon så gott. Han kunde inte ta henne eftersom han behövde besöka toaletten.

Sedan städade vi och Patrik diskade eftersom vi skulle ha gäster här. Har ikväll haft en lingon- och blåbärsvisning och det var så lyckat. Det blev 5 gäster och alla handlade några plagg. Det verkade väldigt uppskattat och Tina var så nöjd. Ja det var jag med för det är alltid kul med en lyckad visning när man är delaktig. Valde en liten kaningskallra som bokningsgåva och ett par svarta tights i värdinnegåva. Av någon konstig anledning handlade jag "bara" till Ellionora men det är ju hon som ska bli fin till sommaren. 

Nu ska jag snart lägga mig och det ska bli spännande att se hur Ellionora är imorgon. Hon har varit betydligt mer gnällig i em efter sprutan men det kan ju bara vara tillfälligt så det blir intressant efter natten.

Natti natti mina vänner! 

Kommentarer
Postat av: Lotta Blom

Tackar för en trevlig visning och gott fika :-P
Jag ser fram emot hur fin Max kommer bli i sin nya dress hihihi !!!!
Och så mycket fint det fanns att köpa (vill vara riiiik).

2007-04-02 @ 23:36:05
URL: http://www.smurfan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0