Semesterplaner!

Idag skulle jag få sovmorgon och jag gav dottern mat vid fyra och sedan när hon vaknade vid sju körde jag upp Patrik. Jag somnade om men fick inte sova så länge. Vaknade av en helt hystersik dotter som inte ville sluta skrika. Patrik bytte på henne och skulle sedan fortsätta ge henne mat men det funkade inte. Det var bara till att masa sig upp och sätta sig vid bordet med henne och då åt hon lite bättre. Sedan bara vägrade hon äta macka och gröt så det fick bli välling i min famn och det tog hon. Vet inte varför hon gjorde som hon gjorde men Patrik få ta fler mornar nu när han är ledig så hon vänjer sig vid hur pappa gör om det nu var det som var felet. Blir spännande att se hur det går framöver.

Ja idag har vi varit ute och handlat en resesäng till dottern. Bäst att se till att man har en säng med sig för alla har inte en extra när man kommer. Tycker det blir för varmt att ha henne hos mig en hel natt även om det funkar. Nu återstår det att se om hon acceptera att sova i den i helgen! Jag har idag bokat två stugor i Borås! Vi ska åka dit men kompisen Jenny och hennes familj. Ska bli så kul och vi kommer garanterat få 3 härliga dagar ihop. Nu hoppas vi bara på att vädret blir bättre så vi inte regnar bort när vi ska kolla på alla djuren på söndag. Vi hade tur att vi kunde få stugorna jämte varandra och det är ju skönt när barnen sover. Är det varmt och skönt kan man alltid sitta ute och prata och ta det lugnt och ändå höra om någon vaknar. Ser så fram emot denna resa!

Imorgon ska jag till tandläkaren på morgonen och jag hoppas det ska gå bra. Gillar det inte men går dit en gång om året så det förhoppningsvis inte sker något stort som måste åtgärdas. Ska klippa mig på em sedan och efter det kör vi hem till mina föräldrar en runda. Måste planera lite med dom då vi ska hälsa på min faster två dagar med dom.

Ja detta få bli ett kort inlägg då klockan rusar iväg. Bäst jag ladda vällingen till natten och kryper och lägger mig så jag orka upp imorgon.
Kramar mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Lotta Blom

BRA jobbat att du körde upp P nä rdottern vaknade !!! HEJJA !!
Men trist att hon inte ville bli ompysslad av sin pappa utan var tvungen att väcka dig. Men som sagt så beror nog detta på att han inte brukar gå upp med henne.. så de e bara för han å gå upp på sin semester då hahahaha !!!
En sån resesäng e såå bra å praktisk. Tar noll plats och är rymlig å bra att sova i. Hoppas hon gillar den nu med.
Tiiiiidig morgon idag med (3,45) GÄÄSP !!! Ska testa nu å framåt att hålla han vaken till 19,15 (istället för som nu 18,30) och hoppas det blir skillnad på morgonen då.
Hoppas det går bra hos tandis och hos frisören. Både jag å Uffe ska klippa oss på fredag när vi åker in till stan efter mitt jobb för att köpa mera plankor till altanen.
KRAMISSS till min bästa vän =)

2007-06-26 @ 13:26:48
URL: http://www.smurfan.se
Postat av: Penni

Hoppas ni får en urtrevlig semester i borås!! :-D
Håller tummarna för att vädret ska vara bra!
Här ska vi ha Max kalas i helgen, ska bli skoj! Max ser fram emot o få träffa alla kompisarna ;-)
Mindre kul med tidiga mornar, men bra du väckte mannen din ;-) Här sover max till 07.30 på morgonen och vi får ofta väcka han när han ska till dagis numera. Det är skönt. Men däremot somnar han inte förrän 20.00 på kvällen. ibland tom vaken när jag kommer från jobbet vid 21.00.
kram!

2007-06-26 @ 16:34:45
Postat av: Anni

Ah, Borås. Där passerade jag igår. Gjorde ett megasnabbt stopp, men affärerna höll på att stänga. T o m MacDonalds trots att klockan bara var 18:50. Illa! ;-) Älvsborg hade hemmamatch också, så det var knökfullt med bilar överallt. Hoppas ni får trevligt!! :-) Kramar

2007-06-27 @ 10:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0