Fortsättning från 070507 och dagens anteckning

Jag tyckte att när det ändå är en fin brasa och hon skulle elda upp lite skräp så fyllde jag på med döda grenar från buskar och körsbärsträd. Det blev inget kvar av trädet. Jo skämt och sidor men det märks att det börja bli ett gammalt körsbärsträd för de nedersta grenarna var det inte mycket eller inte liv i.
Rätt som det var så började det regna så vi fick ta en paus. Körde upp Ellionora på altanen och när vi suttit där en stund så vakande hon. Jag kunde söva om henne ganska snabbt när hon var i famnen och försökte lägga henne ner. Tyvärr gick det inte så jag kunde inte hjälpa till mer men jag sällskapade mamma iallafall.

Pappa hämtade Patrik efter jobbet och när dom kom så hade vi tänd grillen. Solen kikade ju fram så vi kunde grilla lite korv. Vi tog med andra ord en mysig korvstund på altanen och bara tog det lugnt. Ellionora testade på grillkorven och brödet och som hon äter. Det blev kaffe/thé efter maten med en liten kaka till och Ellionora fick återigen ett eget kex att mumsa på. Hon började dock bli hungrig så Patrik värmde till lite mat så hon fick äta och sedan smakade kexet bra. Vi satt och pratade om lite allt möjligt när pappa bjöd Ellionora på öl. Ojojoj här gäller det att passa sig för det gillade hon. Det ser ni på kortet här men första fyllan vid nio månader är lite tidigt ;-) Är hon inte charmig?
image10

När vi satt där så kom mamma på att hon inte fått forvård och undrade om jag hann ge henne det. Det var klart jag gjorde jag skulle bara söva Ellionora först. Mamma satte sina fötter i vatten och satt där och njöt och Ellionora somnade gott efter ett litet tag. Jag gav mamma massage och under tiden sov Ellionora hos henne.
image11

När hon sovit där en stund la Patrik henne i soffan men det ville hon inte så han fick ha henne i famnen så jag kunde avsluta massagen.

Påvägen hem skrek lilla tösen ett tag. Hon somnade efter ca 5-10 minuter och sov utan att vakna när vi stannade bilen. Hon fick sitta kvar i stolen men efter en stund så började jag klä av henne och la henne i sin säng. Hon sov hela tiden så snacka om att det var en utslagen tjeja.

Idag var det besök på BVC och där var allt bara bra. Inget onormalt och hon följer sin kurva som hon ska. Vi träffade doktorn som inte hade något konstigt att säga utan vi pratade lite allmänt bara. Efter detta gick vi till en kompis i föräldrargruppen. Jag gick husesyn och Ellionora sov ute i vagnen. När det var gjort och det var en härlig lägenhet så gick vi ner på stan och tog bussen till Kronoberg. Vi tog en härlig lunch där och pratade endel med personalen där. Pappa hade tid att prata med mig och med och busade med Ellionora som blev så glad när hon såg honom.

Pappa mixade ris och korvstroganoff till Ellionora och Jakob och det uppskattades. Ellionora åt ordentligt med mat och tog nästan halv portionen. Efter detta blev det efterrätt, kräm och mjölk. Detta gillade Ellionora och den var så god måste jag säga.

Efter detta åkte vi tillbaka till stan och gick och kikade på en ny jacka. Lagom till vi skulle traska hemåt började det regna så jag var riktigt blöt innan jag kom hem. Skönt att Ellionora låg och sov gott i sin vagn så hon inte blev blöt med. Allt var blött, jacka, luva, skor, sockar och håret.
Torkade lite innan jag hämtade syrran så vi kunde handal present till mamma och pappa. Hoppas dom blir höjda med det som kommer på lördag hem till dom.


Kommentarer
Postat av: Penni

Vilka härliga kort!! Älskar generatiosnkort hihi.. Max var 6 månader när vi tog fotot som finns på LO´n som ligger i bloggen nu. Det är ett tag sen..jises.. tiden går fort!

Ha en skön helg! kram!

2007-05-11 @ 20:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0