Magsjukan släpper inte taget

Ja då har min lilla dotter trillat dit i magsjuka. Hon vaknade vid tre inatt och fick upp lite slem men inget mer. Käkade 50 ml innan hon somnade om. Hon låg och vände och vred på sig sedan till fyra och då kom maten upp igen i hela korgen och på henne. Jag tvättade av henne och tog av hennes pyjams och Patrik som jag väckte tog bort det nerspydda täcket och gosen. Sedan somnade hon om igen efter att hon spytt en vända på golvet med så magen var helt tom. Sov mellan halv fem och strax innan sju och sedan ville hon ha mat. Hon fick flaskan och jag tänkte att detta går nog inte vägen men det gick inte avbryta henne. Helt plötsligt kommer allt hon fått i sig upp trots att hon hade nappflaskan kvar i munnen så det blev översvämning på henne, mina ben, kudden, soffan och ner på mattan. Stackas liten så ledsen hon blev och undrade vad som hände. Sedan har jag försökt ge henne på sked men det har bara varit nere och vänt. Hon fick tre teskedar välling under 20 minuter och det har inte kommit upp och hon somnade efteråt. Nu har hon sovit i snart 2 timmar så frågan är om jag ska väcka henne eller inte. Men se här... Nu hör jag henne så det är bäst jag försöker få i henne lite vätska nu.

Tänk så lite sömn kan göra nytta. Det var min vanliga goa tjej som vakande och inte kom det upp mera dricka utan hon fick behålla allt. hon älskade thé med socker och klarade även av sin välling. Tror minsann hon var speedad av sockret på kvällen för det var tusan så aktiv hon var. Vi tog ett bad ihop så hon skulle bli lite avslappnad och komma ner i varv och det hjälpte en hel del. Hon somnade gott en liten stund innan hon vakande och kom på att hon skulle nog äta lite mer innan natten =) Jag gav henne mat och hon somnade om, vaknade vid halv två och var hungrig och åt sedan vid halv sex igen. Efter det vakande hon till flera gånger och jag fick inte sova. Väckte Patrik att han skulle upp men han somnade om efter att han sagt hej till Ellionora så vi klev upp. Tänker se till att jag få sovmorgon på lördag istället =).

Idag har vi bara tagit det lugnt. Jag har busat en hel del med dottern och inte hunnit med så mycket mer. Sambon fixade middagen och till den kollade vi på filmen The Guardian. Det var en väldigt bra film tycker jag så den kan jag gärna se om. Pratade med min syster och hon och hennes sambo kan vara barnvakt här på lördag om inget inträffar. Hon kände att hon kanske höll på att bli föryld och då ville hon inte komma in med det vilket jag förstår. Har dubbelkollat med mina föräldrar och dom kan ställa upp annars.

Nu är det snart dags för sängen och jag hoppas jag får och kan sova inatt. Kramar

Kommentarer
Postat av: Anni

Usch vad jobbigt med magsjuka. Hoppas ni kryar på er allihop snart! *kram*

2007-05-19 @ 10:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0