Bullbak för första gången

Ja nu är det helg och pappa P har varit pappaledig med vår dotter i sex dagar. Det går bara bra även om de inte kommer ut. Hoppas han skärper till sig med detta så hon får en promenad eller ut och leka lite även när pappa är hemma.
Idag fick jag sovmorgon och P steg upp och tog E på morgonen. Hon ville inte somna om så de var uppe vid halv åtta. Efter en stund (när jag sov) så somnade E igen och även pappa P la sig igen. Jag vakande och skulle bara morna till mig en stund när dom sov men somnade om. Vaknade innan elva av att E vaknat och vi gick upp och åt frukost. Hela fm bara försvann och både P och jag hade ont i huvudet när vi steg upp.

Efter frukosten så gjorde vi oss iordning och tog en promenad till stan. Hälsade på farmor på Kappahl och lämnade lite produkter de beställt och hämtade pengar för produkter. Kände mig rik och ska se till att de hamnar på kontot på måndag. Vi gick genom torget på hemvägen och jag köpte lite nytt thé från Söderkryddan. Stannade till i affären och köpte hem fika samt lite mjöl och jäst.

När vi kom hem igen hela familjen så satte jag igång att göra middag. E följde efter sin pappa som gick till sovrummet och sedan hörde jag hur dom busade där inne ett bra tag. Middagen var nästan klar när dom kom ut till mig igen och då hade jag passat på att diska upp. Vi mumsade och åt alla tre och E tog sin traditionella "hårinpackning" av matklet. =) Ja vad ska man göra... Det är en fas och snabb som ögat är hon med skitiga händer i håret.

Jag satte igång med bullbakat och E blev väldigt intresserad av assistenten. Hon var med och kikade med stora ögon. När degen jäst klart så satte jag henne i stolen hennes och vi bakade. Jag hjälpte E men oj vad hon tyckte det var roligt att baka och smaka degen.
image35

Vi höll koll på bullarna i ugnen med och det var kul att ståd där och kika när mamma satt med på golvet. När första plåten var ute så slänge E sin tutte och ville smaka. Det fick hon inte för bullarna var för varma men när vi fikade innan hon la sig fick hon en av sina egna bullar. Ja hon fick en av "mina" bakade med och oj vad hon mumsad. Hon drack kall mjölk till och bara njöt för fullt. Sedan fick hon energi och gick runt bordet i vardagsrummet medans vi kollade på filmen Pianisten. Den är verkligen bra!
Vill ni se resultatet av det E bakade? Det blev 13 totalt...  Vill Ella och Max komma på fika? Kanske någon mer som blir sugen och nu ligger det nybakat i frysen vår. =)
image36

Kommentarer
Postat av: Martina

Fika sa du? Ja, givetvis. Ella sitter redan på tåget. Möter ni henne? Stod ju inget om att föräldrarna var medbjudna. Hahaha... Ser goda ut de där bullarna. Kramisar

2007-11-18 @ 09:12:57
Postat av: Lotta Pettersson

Hehehe..ja Max han tar sin trampbil å kommer över han med hihi..han tänkte att efter fikat kan han å tjejjerna ta en raggarrunda på sta´n.....
Kramis !

2007-11-18 @ 13:57:04
URL: http://www.smurfan.se
Postat av: Anna

Bullarna ser oförskämt goda ut! Vad ni har varit duktiga som bakat så många.
kram

2007-11-18 @ 16:49:12
URL: http://smsanna.blogg.se
Postat av: Ingela

ojoj får man komma?
de ser verkligen goda ut
kramiz ingela

2007-11-20 @ 08:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0