Helgen 3-5 april 2009

Jag jobbade natten till fredagen och sov halva dagen. När jag vaknat till liv och käkat lite så började jag plocka lite här hemma. Det är skönt när man kan göra sådant i lugn och ro tycker jag. När Ellionora och Patrik kom hem så tog jag och Ellionora bilen och körde till Mommii Liisa. Vi körde till överskottsbolaget och hon handlade ett nytt balkongbord. Det blev lite handlat på Maxi med och bland annart fick Ellionora en tuff keps av henne.
Sedan pös vi hem och käkade grillade revben, potatissallad och fralla framför tv:n. Ellionora och jag var ganska trötta så vi la oss ihop medans Mattias och Patrik satt och spelade.

Efter frukosten på lördagen så åkte jag och Ellionora till Mommii igen. Vi gik ner på torget, lekte i Strandbjörket och åt en pizza ihop innan vi traskade hem igen. Ellionora gick hela tiden och satt nog i vagnen max 30 minuter totalt och vilade. Att hon orkar. Det var fint väder så det var underbart att bara vara ute även om jag näs ett par gånger pga pollenhalten.... Ellionora somnade i bilen när jag körde hem och väl här hemma så packade jag våra väskor och vi sa hej och hejdå till P och M på ganska kort tid. Jag lastande in oss i iblen och körde ut till mina föräldrar. Där var även min syster, Uffe och Frida så det var extra kul. Vi grillade korv och hade en så mysig kväll ihop.
Ellionora och jag sov i min gamla säng och jag hade glömt att packa ner blöjor så det blev att vadera sängen väl om en olycka skulle ske. Det gjorde det fram emot tidiga morgonen men det gick jag bra trots allt. Vi sov gott i vilket fall som helst.

Gemensam frukost med mamma och pappa och sedan packade vi in oss i pappas bil och styrde kosan till Hornborgasjön och tranorna. Ellionora var vaken hela tiden och det gick så bra. Hon åt lite vindruvor, godis och sjöng mest hela resan. Sprang och tittade på fåglarna och tyckte det var många där. Det var viserligen endast 13200 när vi var där men det är så kul att se ändå. Så många blandade fåglar på samma ställe för det finns mer än tranor att titta på ;)

Vi körde sedan till min faster Sivan och Gösta för att få middag och hon visste inte att jag och Ellionora var med upp så hon blev extra glad. Det blev potatis, grönsaker, sås och stekt vit fisk. Det var så gott och Ellionora åt som om hon inte sett mat innan. Efter många besök på toan för fröken (det är ju så roligt att gå upp och ner för trappor) så gick vi ut för att kolla på lite vårblommor. Ett helt hav med blåsippor fanns det i skogen och jag lyckades få till några kort på dom. Visst är det en fin blomma....





Jag fick sådana vårkänslor där vi gick och fåglarna kvittrade, solen sken på oss och Ellionora var full med string i benen.


Här är ytterligare ett härligt vårtecken som vi såg där vi gick. Våren hade verkligen kommit på allvar där och vi såg även någon vitsippa som slagit ut där solen värmt.

Ellionora var helt slut när vi skulle köra hemåt men var ändå vaken i 5 km eller något sådant innan hon somnade. Hon sov hela resan hem och var vaken en kort stund när jag bytte bilstolen i bilarna men somnade lika snabbt och sov sedan hela natten.
Det var en härlig hel goch vi hade så trevligt, kul och mysigt ihop med min familj och Mommii. Gjorde inget att hela helgen försvann när det var så mycket kul och olika saker som hände.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0