Skärtorsdagen 2009

Jag jobbade och Patrik slutade vid lunch så han hämtade hem Elllionora tidigt. När jag kom hem så var M här och spelade. Jag gjorde iordning Ellionora och sminkade henne lite, ja även mina kinder blev röda och prickiga ;). Sedan flög vi iväg till Blåkulla! Ja int eriktigt.... Vi tog bilen ut till mormor och morfar och önskade dom en glad påsk med en blomma och en söt påskkärring. Kusinerna var där så det blev väldigt mycket leka av kan jag säga. Sedan skulle mormor iväg till kyrkan och vi stannde en stund till innan vi drog oss till bilen igen och körde till Alvesta.

Där överraskade vi syrran och påskade för henne. Hon blev glad för blomman och påskkärringen som kom en stund. Svärföräldrarna var där med och de tyckte med Ellionora var en fin påskkärring Frida och Oskar var iväg med kompisar och hos min brorsa så de kunde vi inte krama om. Blev lite mat där och vi körde hem vid tio igen. Ellionora somnade gott och vakande hemma och ville ha välling innan hon somnade igen och sov hela natten. Jag var trött och la mig tidigt men kände mig så duktig som glatt så många på några timmar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0