Dags igen.... Suck!

Har sovit så oroligt inatt. Var på en oriflamevisning igår kväll och det var trevligt och kul. Vi skojade på friskt fast det var första gången jag träffade dom. Blev ett bra resultat med så nu hoppas jag bara det fortsätter så här ett tag till. Körde där ifrån och var så glad. Började sakta ladda inför mässan som jag skulle vara med på ikväll då Jenny blivigt sjuk. Måste ju hjälpas åt och jag kunde ställ aupp denna gången. Hjälp jag ska prata inför 200 personer. Jag satte mig vid datorn och la in endel beställningar och började kände av litehalsbränna. Tänkte att det är bäst jag lägger mig och började göra mig klar för sängen. när jag kom in i sängkammaren så kom den där obehagliga känslan av illamående över mig och jag vände och gick ut igen. Känslan försvann lika snabbt som den kom och jag hoppades 2 tabletter novalucid och sömn skulle fixa det hela. Så fel jag hade...... Jag har vaknat flera gånger inatt av att jag mått illa av min halsbränna. Tidigt på morgonen gick jag upp och tog en tablett till och den hjälpte lite. Kände dock att det körde och bubblade i min mage så sedan sov jag oroligt för det. Suck!

Ellionora vaknade till efter någon timma och ville ha välling så jag fick upp igen och fixa iordning en flaska för det fanns ingen i kylen. När jag var påvät till sängkammaren kom Ellionora ut och sa "läsa bok". Jag försökte få henne att lägga sig och gosa med mig och äta välling men det slutade med att hon nästan blev ledsen "Nej mamma välling inte. Läsa bok mamma sitta govlet" Ja det är bäst vi läser lite bok och jag skulle sätta mig ner. Nej kände jag jag måste på toa. Rusade dit och sedan var det kört ;) Jag har bara "kissat" hela dagen mer eller mindre och då var det inte kiss som kom men Ellionora så att det var kiss när hon följde med mig in för det lät så. Inte lätt att förklara och det spelar ju ingen roll för henne. Magen är inte okej ännu men det bullrar inte så mycket så jag hoppas den lugnar sig så jag får sova inatt.

Det blev ingen mässa för mig ikväll som ni förstår och som tur var så kände sig Jenny lite piggare så hon skulle försöka hitta lite krafter och vara där. Jag håller tummarna att det går bra för henne och att det blir många visingar och rekryter nu.

Ellionora somnade tidigt ikväll och jag känner mig helt slut så jag ska snart lägga mig. Ska bara försöka kolla på Cold Case som har börjat nu. 

Ja just det,..... Patrik var med Ellionora på BVC idag på 2,5 års kontroll. Hon följer sin utveckling och var så duktig så det var inga större bekymmer. Ja hon pratar bak i svaljet sa Gunilla och det beror på att hon har tutten för mycket så nu blir det ändrade rutiner för fröken. Hon vägde 11,7 kg idag och var 87,5 cm lång. Inte illa måste jag säga och hon har nog tappat lite under veckan hon varit sjuk.

Nu ska jag lägga mig vid tv en stund. Har det gott mina vänner och jag hoppas ni får vara friska.

Kommentarer
Postat av: Martina

Usch, va tråkigt att du åkt på magsjuka, men det var väl inte så mkt annat att vänta kanske. Vi har klarat oss än så länge iaf... peppar, peppar Krya på dig, vännen. Kramisar

2009-02-12 @ 22:10:33
URL: http://martina74.blogspot.com
Postat av: Lotta Smurfan

Jobbigt att du blivit sjuker vännen !! Skickar massa krya på dig kramar !!

2009-02-13 @ 19:49:32
URL: http://smurfan73.blogg.se/andra/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0