Helgen!

I fredags jobbade jag kvällen och det var lagom mycket att göra på kvällen. Hemma så sov inte dottern utan jag kunde mysa lite med henne. Patrik satt och spelade lite men satte sig med oss vid tv och sedan en stund för sig själv på balkongen. I lördags sov vi länge och sedan busade dottern och jag. Blev lite film på hennes önskelista och sedan gjorde vi os klara och åkte på kalas. Vi firade mamma och pappa som både fyllt år, 60 respektive 65 år. Det bev en härlig em och kväll i trädgården hemma i Skönsboda och Patrik tog många fina kort där. De ligger inte på denna datorn så tyvärr kan jag inte lägga upp något här.
Ellionora sov 30 minuter i bilen men sedna väckte min syster henne. Ellionora var gnällig och mammig efter det och det tog ett bra tag innan hon började leka med kusinerna och ha kul utan att mamma var i närheten. Men det fick gå.... När klcokan började näram sig åtta satte vi oss på altanen och stängde dörren. Myggen kom så fort det var öppet och det tykte vi var vädlgit onödigt men inget att göra något åt. Efter nio började det bli kallt så vi gick in och fortsatte ha trevligt inne. Ellionora höll låda och skulle inte sätta sig och ta lugnt. Hoppa runt i soffan mellan Uffe, moster och mamma var väldigt roligt.

Vi körde hem vid midnatt och det tog inte så lång tid innan Ellionora sov. Det var bara att bära upp henne och klä av henne lite och lägga henne i sängen. Hon sov till halv sju på söndag morgonen och ville då bara ha välling. Öppnade knappt ögonen och somnade om så snart vällingen var slut. Jag tyckte det var skönt för då kunde jag med sova lite till och det gjorde vi. Vi vaknade och steg upp strax innan tio men det var så skönt.

Efter frukosten gick vi ut hela familjen och gungade, grävde i sandlådan, klättrade och åkte rutshkanan. Ja det var härligt i solen och precis vad vi behövde och särksillt jag innan jag skulle till jobbet igen. Mattias kom förbi när vi var ute så han var med oss en stund där och lekte med Ellionora han med. Det var en av oss tre som var bakis eller rättare sagt dagen efter och det var Ellionora. Hon var på ett så tråkigt och jobbigt humör innan vi kom ut så jag höll på att bli tokig. Det var bara att bära och kånka för mamma och inget passade henne. Men efter en stund ute så var hon på toppen humör.

Tyvärr så somnade hon på em och när jag kom hem på kvällen efter jobbat så var hon vaken. Inte bra tänkte jag eftersom hon skulle upp tidigt på måndagen men inget att göra åt. Vi tog en snabb dusch ihop, välling i soffan (ja inte jag då) och sedan la vi oss. Men ville Ellionora sova? Nej det ville hon inte. Jag var så trött att jag inte kunde hålla mig vaken men E tyckte vi skulle busa, tända lampan mm. Fick tillsut henne att lägga sig ner och då ville hon ha rvälling igen. Jaha, jag ropade på P som fick värma den för jag orka inte upp och hon åt nästan en flaska till. Nu tänkte jag kan vi sova men det kunde vi inte..... Efter en stund när jag åter precis somnat till sa hon "behöve kissa mamma". Suck tänkte jag och reste mig upp och vi gick på toaletten. Av med blöjan och upp på toastolen, torka, upp i famnen igen och in i sängen och på med blöjan. Nu var klockan midnatt och efter detta så somnade även E. Kan säga at hon var lite trött och seg på måndag morgon när Patrik väckte henne.

Kommentarer
Postat av: Lotta P

Vad duktig hon e er stumpa som sköter kisseriet såå bra :-) Jag är imponerad !! Hejja Ellionora tjejjen !!

2009-05-29 @ 09:34:58
URL: http://smurfan73.blogg.se/andra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0