Söndag = röjning

Tog det lugnt på fm och dottern ropade på mamma så fort hon vaknade. " Mamma jag vill att du sover jämte mig. Jag är trött och vill sova mer". Hur charmigt som helst men jag kliade henne lite och sedan kunde hon tänka sig kliva upp. Frukosten fick dröja en stund men sedan åt yoggi och smörgås. Patrik sov även om han sa att jag inte skulle behöva tjata på honom. Jag väckte honom en gång och som jag väntat så somnade han om och kom ur sängen halv två. Jag säger inget tänkte jag och efter han ätit frukost satte han igång att röja i datarummet. Bokhyllan är nästan tom och allt är dammat. Datorerna med tillbehör hamnade i gaderoben i Ellionoras rum och mina kläder hamnade i förrådet. Jag passade på att slänga kläder jag inte använder och det blev en full kasse till. Ska se om jag inte kör och lämna kassarna imorgon samtidigt som skräpet ska ut. Några möbler hamnade uppe i vårt fulla förråd så där får jag rensa en dag när jag ha ork. Det blev tomt i datarummet men saker på köksbordet vilket jag inte förstår men det kanske bärs in imorgon. I veckan som kommer ska jag se om jag kan sälja min bokhylla. Måste bara tömma den lite så det är klart om någon vill hämta den. Kanske kan få ordning i köket och Ellionoras rum om inte skolan tar överhand nu i höst. Ellionoras förkyllning är bättre och ingen feber på hela dagen. Lite hosta och snorig men pigg. Hoppas det fortsätter så så hon orka med den kommande inskolningen. Hon ser fram emot att få börja på Fjärilen på tisdag. Ska se om det blir dans för henne i veckan med;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0