Vecka 43 :-)

Ja nu är det söndag igen och en timme extra blev det under natten. Vaknade tidigt av en mardröm och har sedan legat och dragit mig i sängen. Skönt när man kan det men snart hoppar jag upp minsann. Förra söndagkvällen körde jag ner till sommarstuga igen för måndag till torsdag var det dags för praktik igen. Har varit roligt och intressant och jag har varit med på olika undersökningar som jag inte hinner vara ned om när jag jobbar. I tisdags kväll hälsade jag på hemma hos Martina, Jonas och Ella och det var så trevligt. Hemmalagad pizza och sallad blev det till middag och sedan njöt vi av glass. Det blev prat till tusen och tiden bara flög iväg. Körde hem sent och var sliten när jag skulle upp på onsdagen. Det var lugnt på akuten på torsdagen och jag fick köra hem vid sextiden. Var trött hela dagen och blev så förvånad att jag piggnade till när jag kom ut i friska luften. Var i ga problem att köra hem och oj vad Ellionora blev glad när jag kom hem. Ja det blev Patrik med men han sprang inte och mötte mig i hallen ;-) Möte på fredag dag och då var Ellionora på Fjärilen. Hälsade på Momii på avd.19 innan jag körde hem. Hon har äntligen fått sin nys höftled och nu väntar 10 dagars rehabilitering på sjukhuset. Hon var trött när jag var där men blev så glad att jag ko . Köpte med kinamat hem från Hot Wok och pizza så det njöt vi av när jag kom hem. Min nudelwok var lite för stark så det var svårt att äta. Ellionora tyckte med det brände så hon åt inte så bra. Fixade lite annat till henne. Tog med resterna till jobbet igår kväll och blev mätt och god igår med. Det var en hel del på jobbet igår och det ringde ganska mycket. Det var skönt att jag hade hjälp av en sjuksköterska från avdelningen. Var skönt att komma hem och har sovit gott inatt. Måste pluggs lite idag men har god lust att strunta i det... Ska städa hos våra akvariefiskar och höststäda balkongen. Blir nog lite ljung i en balkonglåda tror jag. Få se om vi tar en tur till sjukhuset med och hälsa på Momii. Nu väntar jag bara på att Ellionora och Patrik vaknar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0