Nu ska det renoveras!

Ja idag innan jobbet tömde jag det mesta i Ellionoras rum. Mycket hamnade i sängkammaren och det får vi stå ut med ett tag ;-) När jag kom hem efter en kväll på barnakuten så var det bara att sätta igång :-) Patrik hade glömt att det var imorgon målarn skulle komma så inget var gjort. När ja sa igen att det det är inte på torsdag utan imorgon så blev det suck, pust och stön. Han käkade då han inte gjort det innan på kvällen och jag började röja. Tömde och skruvade bort skruvar och tavelkrokar. Lampor och tömde vitrinskåpen. Patrik fick tömma ena hyllan och skruvade ner ett skåp och ett dvd ställ. Sedan flyttade vi ihop möblerna till mitten i Ellionoras rum och nästan allt i vardagsrummet. Svårt att flytta sofforna så jag hoppas de kommer åt men jag är ju hemma imorgon bitti så vi kan prata ihop oss :-). Patrik hade inte kikat i katalogen och gillade ingen av tapeterna. Han har valt en enfärgad som han inte var så förtjust i men han tyckte det var som att välja på pest eller kolera. Han sa jag fick välja den jag ville ha..... Nu kan jag inte bestämma om jag ska ta den ljust brungula eller en mer vit med vitt mönster? Ja jag få kika imorgon så får jag se vad jag tycker. Det blir en rosa i Ellionoras rum då hon vill ha det och sedan får jag se om vi inte kan få det mysigt där inne med lite nytt och ändring av möbler. Ja jag få se hur mycket jag orka göra men röja bland sakerna innan de flyttar tillbaka in i hennes rum det gör vi.

Nu måste jag försöka sova några timmar.... Imorgon kl.09 ska jag och Ellionora klippa oss, kl.11.00 återbesök för att kolla om polypen blivit mindre hos Ellionora och sedan umgås med Momii innan jag ska på möte på jobbet 14.00.
På kvällen imorgon ska jag till Jenny med Ellionora. Inger kommer dit så hon får sina duschkrämer som jag har och vi skulle fika lite. Ellionora ska få leka lite med Lovisa under tiden och sedan blir det bums hem och i säng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0