Andra veckan 2012!

Efter min jobbarhelg njöt jag av ledigheten med dottern i måndags. Vi var bara hemma och kopplade av. Tisdag till fredag har jag pluggat hemma med Pernilla och nu har vi planerat dagar vi ska träffas, när vi helst vill ha praktik och hur vi tänker oss vår magisteruppsats. Ellionora har varit på förskolan och haft kul men då hon hostade och var vaken mycket natten till onsdagen var hon hemma och vilade medans vi pluggade. Hon var så duktig den dagen och tittade på film eller spelade på datorn utan en massa tjat på mig så vi fick mycket gjort. Det är inte klokt vilken tid det tar att leta upp artiklar och så svårt det kan vara :-) Men skam den som ger sig och nu har vi 6 engelska artiklar att läsa..... Någon som vill hjälpa till och översätta till oss ;-) Förutom plugg så har vi varit duktiga med. Vi testade på ett gympa pass medel på Friskis och Svettis i onsdags. Det var ett kul pass men oj vad jag kände av att jag har dålig kondis och inte tränat på länge. Jag fuskade lite då jag tog i så jag mådde illa men var med hela tiden och det var så skönt efteråt. Idag tog vi ett danspass som en jobbarkompis håller och det var roligt. Ansträngande dvs svettigt, kul, härlig musik och inte gör svåra rörelse. Ja inte för att jag hängde med hela tiden men inte kan jag programmet med en gång heller :-). Få se om det blir fler gånger men det var roligt! Har inte pengar till något kort nu utan får vänta på lönen en sedan blir det nog ett klippkort så jag kan träna något pass i veckan tror jag. Behöver röra på mig och det är ju skönt när det är gjort. Tappar jag några hekto i samband med trä ingen är det ju bara en bonus;-). Idag fyller sambon år och jag grattade honom innan han åkte till jobbet. Bad han fixa mat tills jag kom från träningen men jag fick värma rester :-( Ja så det kan bli.... Han skulle spela ett spel ned några andra ikväll vid halv nio men det hade blivit ändrat till 18.30 så han har suttit vid datorn hela kvällen. Tråkigt tycker jag men han är säkert nöjd med kvällen. Dottern och jag tog en dusch ihop och sedan åkte hon kana i badrummet när jag var klar och då passade jag på att facebooka lite. Sedan blev det film och precis i slutet av filmen somnade Ellionora och nu ligger hon jämte och sover så gott. Tänkte göra detsamma så får vi se vad vi hittar på i helgen! Ha det så bra mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du är verkligen flitig gumman!!! Hejja Dig!

2012-01-18 @ 10:17:32
URL: http://jenjen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0