Senaste helgen :)

I fredags hade vi en lugn dag hemma. Ja jag tvättade, surfade lite och pysslade lite smått här mellan matning av Tilde och "serva" dottern vid datorn.
På kvällen gick Patrik på bio med Mattias och då lekte Ellionora och jag med hennes Pet shopps medan Tilde låg på golvet och smakade på olika leksaker. En mysig lekstund blev det innan vi tittade lite på Lets Dance när jag lagt Tilde i sin säng. Vi halvlåg i soffan och Ellionora satt i mitt knä och hejade på dansare.

Lördagen var jag och Tilde uppe tidigt och lagom när hon var på väg att somna om vid kvart i åtta så vaknade Ellionora så jag fortsatte att vara uppe. (Ja Patrik fortsatte att sova)

Sedan gjorde vi inte så mycket innan det var dags att köra till mina föräldrar för att gratta mamma dubbelt upp ~ Morsdag och hennes födelsedag. Trots hennes körtelfeber orkade hon vara med oss väldigt mycket och jag tyckte hon såg piggare ut så det är förhoppningsvis ett friskhetstecken även om det kommer ta ett tag till. Jag och syrran med familj gav mamma en vit gungstol och den gillade hon. Kan hon sitta i och sticka när krafterna kommer tillbaka.
Jag gjorde lite nytta när jag ändå var hemma :) Rensade lite i landet, rensade och gjorde fint i rabatten utanför altanen och syrran och jag planterade om några blommor och slängde de som gjort sitt :) Ja jag planterade några purjolöksplantor så får vi se om de växer och frodas där. Mamma blev så glad men klart vi hjälper till när inte hon orka. Vi älskar ju vår mamma :) Ja sa till syrran att det är konstigt... När jag bodde hemma var det tråkigt att rensa och hålla på i trädgården men nu är det kul. Det är för att du inte måste sa hon och det stämmer nog.

Tilde hade svårt att somna för natten i min famn men tillslut tog tröttheten över och hon somnade. Satte henne i bilstolen så vi inte behövde flytta henne mer än en gång och hon sov hela natten till halv fyra ;) Gav henne mat och hon somnade om och sedan sov hon till halv sju då det var dags att kliva upp. Pigg och glad som alltid men jag hade gärna sovit lite till.

Tilde somnade strax innan åtta och jag tänkte att jag gör detsamma men när jag gick in i sovrummet hade Ellionora vaknat och ville upp. Ja sa att vi ligger lite i sängen tills Tilde somnat och vi la oss och pratade lite. När jag och Ellionora skulle gå upp sedan efter ett tag så sa Ellionora "Mamma det är ju din dag idag. Ligg kvar så hämtar jag frukost och väcker pappa" Ja jag låg kvar och efter en stund kom hon in med två mazariner och två muffins. Så gulligt av henne och hon hade inte väckt pappa utan fixat det själv :) Vi njöt av mazarinerna men skippade muffinsen då de blivit lite torra. Tilde vaknade till och åt lite mazariner hon med och sedan gick vi upp och jag fixade frukost till oss.
Dagen fortsatte som vilken dag som helst men fick en morgonpuss och ett muntligt grattis på mors dag av Patrik när han vaknade. Vi skulle åkt till svärföräldrarna på em men då Soile kände sig lite förkyld ville hon vi kom på tisdag när hon var ledig så hon inte skulle smitta barnen med något.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0