Härlig lördag!

Vilket underbart väder vi haft idag. Solen har lyst på en klarblå himmel och det har varit nästan helt vindstilla. Ellionora och jag tog en tur till Baby & Kids och köpte ett insektsskydd till vagnen. Det är bäst att ha nu när det börja bli varmt ute. Vi åkte upp till samarkand med så jag kunde kika på lite skor men jag hittade inga jag ville ha så vi åkte hem igen.

När vi kom hem så var fröken trött och varm igen. Hon fick lite alvedon och efter en stund somnade hon. Jag kunde dock inte lägga ner henne så jag la mig i sängen med henne på bröstet och sov en stund jag med. Sedna låg jag där och slappade när hon sov gott. När hon vaknade var det dags för mat och efter det packade vi ihop lite grejer och åkte till Ellionoras farmor och farfar. Dom skulle passa henne i några timmar och det har dom längtat efter.

Vi åkte ner till stan och åt middag på Koh Thai (om det nu stavas så) ihop med Mattias. Sedan gick vi tre på bio och såg filmen 300 och den var helt klart sevärd. Jag gillade den och det gjorde Patrik med. Mattias hade sett den innan men såg den gärna igen och tyckte den var bättre denna gången =).
Sedan körde vi hem och hämtade Ellionora. Hon hade haft det så bra hos sin farmor och farfar och det trodde vi inget annart. De hade gått en runda och då hade hon sovit lite till och från. Hon hade ätit gröt vid sex men inte mycket välling men jag tror hon klarar sig ett tag på det hon fått i sig. Hon fick sin första docka idag av dom och den var perfekt. Mjuk och inga delar som kan lossna!

Väl hemma blev det en dos alvedon till och efter en kort stund så somnade hon. Få se om hon sover hela natten eller om hon vaknar någon gång som hon gjort de senaste nätterna. Hennes andra tand har kommit upp och det märks att hon har ont för utan alvedon är hon gnällig och med är hon sitt vanliga glada jag. Det är ju en liten dos hon får när hon är vaken med men det är tur den hjälper.

Kommentarer
Postat av: Penni

Det låter som ni hade en skön lördagkväll ni också :-) Koh Thai är inte alls fel..

Jag har bokat upp evedals badplats hela sommaren när det är sånt här väder, du kanske vill hänga på nån gång? ;-)

idag ska vi iväg på föräldraträff, ska bli kul o träffa alla, det var ett tag sen man såg vissa av dom :-)

kram!

2007-04-15 @ 07:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0