Påskafton 2006

Ja vad ska jag börja. Kan ju börja med att säga att vår lilla fröken vaknade tidigt idag och somnade inte om förrän närmare halv nio. Jag vilade en stund till innan vi gjorde oss klara för ett besök hos min mormor. Blev några kort tagna på detta och bla kortet på vår lilla påskkärring där hon sitter i pappas knä så fint. Visst är hon söt? ;-)

image3

Mormor följde med oss upp till mina föräldrar på middag och vilken påskmiddag det blev. Först var det förrätt med en massa gott och sedan en minst lika god huvudrätt. Blev så mätt så jag är mätt ännu. Efter all mat så gick jag, mamma, min syster, min systerdotter och hennes kompis samt brorsans söner och Ellionora för att hälsa på fåren och deras lamm. Påvägen dit kom helt plötsligt min brorsas sambo och syrran sambo ifatt oss. Dom hade tydligen ångrat sig och tog en kort promenad ändå. Ellionora somnade nästan i bärselen eller lurade lite till och från. När vi kom hem blev det påskäggsjakt. Ellionoras ägg hittade "hon" i växthuset och hon fick en så söt bamsetröja. De andra barnbarnen fick godis och russin i sina ägg och allt uppskattades.

När vi kom hem blev det efterrätt och det åt Ellionora med. Moster matade henne så bra med lite glass, sylt och lite ostkaka. Mums tyckte hon och självklart vi andra med! Min syster körde hem mormor då hon började bli väldigt trött och efter det så bestämde jag och mamma oss för att överraska två kusiner som var nere hos sina föräldrar från Göteborg. Dom har ju inte fått se Ellionora live och det blev en väldigt positiv överraskning! Det var så kul att få träffa dom en kort stund och även se min ena kusins två barn som blivigt så stora sedan jag såg dom.

När vi kom tillbka atog vi kaffe (jag te) och en liten kaka. Min syster och familjen hade åkt hem och det kändes lite konstigt att inte säga hejdå innan. Brorsan åkte efter ett tag med sin familj och vi var själva kvar och busade med mormor och morfar. Dom skulle upp tidigt imorgon och åka och titta på tranorna. Få ta och hänga med nästa år så du få se dom Ellionora.


Kommentarer
Postat av: Anni

Hoppas den söta påskkärringen bestämde sig att stanna kvar här, så hon inte for iväg till Blåkulla! Kram på er båda! :-)

2007-04-07 @ 23:56:11
Postat av: Penni

Vilken söt påskkärring!!

Låter som ni hade en väldigt skön och god påskafton! :-)

Hoppas ni får en lika bra påskdag!

kramis

2007-04-08 @ 09:23:00
Postat av: monica

åhhh vilken gullig liten påskkärring!!!!
*kram*

2007-04-08 @ 11:58:08
URL: http://leamon.blogg.se
Postat av: Lotta Blom

Sån söt påskakärring ni har vännen !! Å ännu sötare i verkligheten :-) Tack för titten idag och när ni stängt dörren efter er så stod Max där å tittade lite surt efter er :-) Så skönt att hon somnade direkt i bilen.

2007-04-08 @ 17:20:17
URL: http://www.smurfan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0