Skärtorsdagen 070405

Igår var jag och Ellionora nere på stan och träffade Anna. Det var evigheter sedan och det var så kul. Vi tog en lång fik apå Askelyckan och gick sedan en runda vid Strandbjörket. Träffade på en person som vi inte räknat med att se eller inte Anna iallafall och sedan blev det så mycket mer snack ute i kylan. Ja Ellionora sov så gott och jag och Anna glömde bort att det var kallt ute. Kom hem först efter åtta (vi träffades för en fika vid 14.00) och väckte Patrik som låg och sov. Han hade bara tänkt att vila en liten stund men sov som sagt lite längre. Han hade ont i halsen och efter att vi käkat lite och lagt Ellionora så tog han sig en liten wiskey för att slippa bli sjuk.

Idag vaknade Patrik med ont i halsen, huvudvärk och illamående. Ja det blev ingen bra dag för honom och han fick snällt vara kvar i sängen mer eller mindre hela dagen. När han låg där med spannen vid sängen så väckte han Ellionora så vi gick upp eftersom hon inte kunde koppla bort pappas konstiga läte.
Jag drog ner persiennerna i vardagsrummet och i datarummet och tänkte att vi lägger oss där och sover vidare när hon somnat. I vardagsrummet så hörde vi Patrik för väl så där insåg att att vi inte kunde ligga. När Ellionora somnade igen i famnen min la vi oss i datarummets soffa och sov en stund ihop. Tur att jag inte har några problem att sova med henne på bröstet.

När hon vakande så fixade jag lite frukost, gjorde oss i ordning och precis när jag tänkte vi skulle åka och handla så kom hon på att hon ville ha mer mat. Tur hon gjorde det innan vi var i hallen fullt påklädda iallafall.

Sedan har vi handlat, hälsat på en föredetta jobbarkompis och handlat kläder. Vi gick länge och väl och strosade så Patrik skulle få lugn och ro hemma med sin migrän. Det är ju trots allt inte så lätt att förklara för liten att man måste vara tyst för pappa har ont i huvudet. När vi kom hem så hade den värsta smärtan lagt sig och han hade ätit lite pepparkakor och kex. Vi åt middag ihop och sedan vilade han sig igen eftersom han blev illamående efter maten. Han åt inte så mycket men det tar ju gärna emot när man inte fått behålla så mycket innan under dagen. Sedan har han surfan lite och sitter nu och kopplar av med lite spelande på PS 3. Patrik tackade så mycket för att vi varit iväg så han fick det så lugnt hemma och tyckte det var snällt av mig. Ja det tyckte jag med och jag hoppas han kan åtgärda det om jag blir sjuk någon gång.

När Patrik vilade efter maten så tog Ellionora en liten lur och jag softade en kort stund. När hon sedan vaknade så tappade jag upp ett bad åt oss och sedan njöt vi av det. Hon plaskade så hela badrummet blev blött mer eller mindre så det var tur att jag med satt i badkaret. :-) Sedan efter lite bus på skötbordet så blev det mat och efter det somnade hon så gott i famnen min med flaskan i munnen. Det var bara till att lägga in henne i sin säng och jag hoppas hon sover hela natten nu.

Måste bara lägga upp denna goa bilden på vår dotter. Hon sitte rpå sin elefantgunghäst eller gungelefant kanske man ska säga och sitter helt själv ett kort ögonblick. Jag håller bara min hand lite i ryggen för hon höll på att åka bakåt med rumpan.

image2

Nu ska jag dra mig till sängen strax. Ska ta och läsa andra bloggar först.
Natti natti

Kommentarer
Postat av: Penni

Vilken trevlig dag ni verkar haft! Trots att patrik mådde mindre bra.. alltid lika härligt att gå ner på stan o bara sätta sig på ett fik och se på folk. :-)

O vilken söt bild!! Såna vill jag se fler av! ;-)

Ha en bra långfredag! Här är Max faster nere från sthlm så vi ska umgås med dom hela dagen. :-)

Kramis!

2007-04-06 @ 07:12:09
Postat av: Anni

Hejsan kompis!

Det var kul att träffas. Vi får inte vänta lika länge till nästa gång, eller vad säger du? ;-)

Krama om snuttan från mig och Glad Påsk önskar jag hela familjen!

Kram kram

2007-04-06 @ 11:29:47
Postat av: Lotta Blom

Tjoo !
Ja jag är en finurlig grabb hälsar Max. Och han tyckte de va gott å lufta rumpan i solen med!!
Vi hittade igen sandlåda idag för den vi hade kollat ut var alltför ranglig när vi såg den "live". Så de blev en crusing i stan istället och sen lite lunch på max MUMS !! Nu sover han här hemma så gott. Hoppas ni har en bra påskafton. KRAMISS

2007-04-07 @ 16:06:05
URL: http://www.smurfan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0