Tvåårs kalas!!!

Vilket härligt väder vi har haft idag! Solen sken på oss från en klarblå himmel och vad passar då bättre än att gratta en två åring! Sagt och gjort så var vi bjudna på kalas till Alvesta i em till bästisens son. Han blev lite blyg när vi kom och sjöng för honom eller så kanske det var så att han inte tyckte vi hade så fina sångröster ;-). Han fick sitt ena paket (det kommer ett till men det har jag inte fått hem ännu) och ett litet Nalle Puh kort från oss och han blev glad för presenten. För er som undra så fick han en gräsklippare och den rusade han runt med i trädgården efter ett tag. Vilken fin gräsmatta det blev när han hade klippt överrallt och så stolt han var för sina fina presenter. Han fick fullt upp innan vi begav oss hemår. Han klippte gräsmattan, grävde med grävskopan och körde sin fyrljuling. Så mycket energi det är i killens kropp och han är en så go kille. Ja ni kanske undra vem han är..... Det är ju lille Max som blivigt 2 år. Han fyllde igår men kalaset var idag när hans mormor skulle komma hit ner.
image4
Här har ni den stolta två åringen!

image5
Så här såg vår dotter ut idag i sin nya fina sommarklänning. Den är lite stor ännu men det gick bra att ha den iallafall.

Kan berätta vad som skett mer i veckan kanske.... I tisdags morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Fick magsjukan och var dålig hela fm så Patrik fick snällt vara hemma och passa vår dotter. Det gick jättebra och det var tur han inte åkte till jobbet för jag hade inte klarat av att ta hand om henne. Var helt slut hela dagen och det satt i två dagar efteråt även om jag redan i tisdags kunde käka middag och dricka nyponsoppa.

I onsdags tog Ellionora och jag en promenad i solen för jag var tvungen att få lite frisk luft. Vi träffade inga vi kände så vi behövde som tur va inte prata och riskera att smitta någon. Ja det är klart att vi hämtade två paket på Preem men jag hoppas jag inte smittade någon där. När vi kom hem var jag helt slut och sedan tog vi det mest lugnt. Ja Ellionora höll igång men som tur va så krävde hon inte att jag skulle bära på henne hela dagen.

I torsdags var jag, min kompis Pernilla och mamma på tjejkväll på Carlssons. Det var roligt och vi hade en mysig och skön kväll. Vi fick vårt hår analyserat, lyssnade på Annika Jankell - Våga förändra dig, stylade vårat hår, kollade på modevisning och sist men inte minst så lyssnade vi och rockade till den hemliga gästen. In på scenen kom Jan Johansen och somhan rockade loss. Tyvärr blev mina kort på honom mörka men jag ska få kopior framöver hoppas jag så jag kan ha något som fotominne. Lägger upp ett kort på tjejerna på Carlssons som var modeller denna kväll. Den andra från vänster (som man ser kortet) är min syster.
image6

Kommentarer
Postat av: Anni

Låter som din vecka har varit händelserik på gott och ont. Skönt att du är frisk nu i alla fall! :-) *kram*

2007-04-28 @ 21:42:20
Postat av: Anonym

Mysigt kalas! Kul med bilder!

2007-04-29 @ 09:34:25
URL: http://smsanna.blogg.se
Postat av: Lotta Blom

Tack för ett trevligt besök och Max är bara såååå glad över gräsklipparen =) I mose så sprang han runt med den på gräsmattan när jag vaknade hihihi !!!
Nu har min mamma åkt hem och max sover lite middag.
Fina bilder du lagt upp här =)

2007-04-29 @ 12:00:36
URL: http://www.smurfan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0