Ledig torsdag

Idag skulle vi varit på Dagvården med Ellionora för att börja hjälpa henne bearbeta sin stickrädsla. Hon är ju förkyld och hade feber igår så jag avbokade den så hon får kurera sig ordentligt. Ingen feber idag men hostig och snorig. Ska se om vi kan boka in en dag nästa vecka kanske istället. Lite efter lunch idag så kom mamma och pappa hit en stund. De skulle passa Ellionora när jag och Patrik gick till Förskolan för att höra hur det går för Ellionora där. Vi tog en promenad dit och det var så skönt även om det var lite kallt. Träffade Eva och fick bara höra positiva saker om Ellionora. Ja vi hade ju inte märkt någon hemma att hon inte skulle trivas och inskolningen gick ju jättebra. Det var inte utan att jag blev rörd av att hon är så duktig på att leka och hitta nya kompisar. Ja jag tror vi var stolta båda två när vi gick hem. Väl hemma blev det kaffe, the, julmust och vetelängd som mamma bakat. Väldigt gott var det och jag stämplade upp en gran till mamma så hon kan göra julkort nu ;) Blir spännande att se om vi med få ett hemmagjort kort av dom i år. Ellionora hade plockat en massa ekollon på förskolan en dag och då fick jag en idé att vi kunde ha dom på en dörrkrans. Jag köpte en krans och Ellionora har limmat dit löv, barkbitar, en pinne, tallkottar och ekollon på denna som hon har velat. Den blev fin och nu ska vi bara se om vi kan hitta några rönnbär så det blir lite mer färg i den så kommer den upp på dörren. Måste berätta att Ellionora har tappat sin första tand! Hon hade en lös tand i nederkäken i nästan 2 veckor innan den lossnade och lossnade gjorde den i onsdags förra veckan. Hon la tanden under kudden och tänka sig att tandfen kom och tog tanden under natten och lämnade en guldpeng under kudden. Hon bara strålade i rösten när hon berättade detta för mig. Jag var ju i stugan och kom hem samma dag som hon berättade det. Patrik höll på att glömma pengen och fick smussla dit den snabbt när hon inte såg och det var nog tur för hon har pratat så mycket om att tandfen skulle komma när tanden lossnat. Nu har hon en glugg i nederkäken och vi får se när nästa tand vill lossna och den nya kommer. Har haft en bra dag och njutigt av familjen och nu stundar en jobbarhelg framför mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0