FN dagen 24/10 2012

Idag klockan åtta var det dags för ett besök hos barnmorskan. Var trött igår kväll men la mig först efter tio ändå. Somnade snabbt och sov så gott till 03.15 då jag vaknade att jag hade ont i magen. Var svårt att gå till toan men så skönt när blåsan blev tom och magsmärtorna försvann. Inte mycket plats för min lilla blåsa längre så det är bara till att gå ofta på toa även om det är mitt i natten ;-). Gick och la mig igen och började snurra i sängen. Suck tänkte jag och gick upp efter nästan en timme och åt flingor med mjölk innan jag la mig igen. Kanske det hjälper men inte tyvärr. Kunde inte somna om utan låg vaken till efter fem. Sedan vet jag inte när jag somnade men sov gjorde jag när Ellionora blev väckt av Patrik och hjälp så trött jag var. Somnade om direkt och sov nästan 30 minuter till och vaknade med ett ryck då jag drömde jag försov mig :-). Upp och han säga hejdå till Patrik och Ellionora och sedan gjorde jag mig klar och fixade frukosten. Trött som tusan men det får gå tänkte jag. Fick åka med Malin till sjukhuset eller det var hennes man som körde och hälsade en stund på på barnmottagningen innan MVC besöket.
Magen växer och sedan förra veckan så var det en cm till så nu är magmåttet 34 cm. Hjärtljuden slog fint på runt 150 idag och mitt tryck var 140/70 så det var bara okej allt. Urinstickan var blank och vikten idag 85,5. Jag var tvungen att fråga hur mycket jag gått upp och sedan inskrivningen har jag bara gått upp 5,5 kg och det är så skönt. Gick ju ner några kilo de första månaderna då bebisen tog mycket av mig och eftersom jag inte var trådsmal innan så är det skönt att jag inte ökat så extremt mycket hittills. Ny kontroll om en vecka om det fortsätter vara lugnt och fortsatt vila så mycket det går.
Jag gick upp till jobbet och hälsade på och det var så roligt att gå sitta där och prata med alla som jobbade. De ville höra hur jag hade det hemma och alla tyckte jag såg så pigg och fin ut. Vilken energi jag fick av det och jag blev ju bara piggare under tiden jag var på jobbet. Vilka underbara jobbarkompisar jag har och de tänker mycket på mig och det är ömsesidigt. Tog taxi hem för 105:- och det var skönt. Nu har jag ätit middag och ligger i soffan och vilar lite. Känner att jag nog behöver det en stund.
Ska tappa upp ett skumbad till Ellionora kommer hem för det sa jag i morse. Få se om hon ångrat sig sedan tills hon hår hem


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0