Solig dag 070720

Jag och Ellionora skulle ta en promenad till Blomsterlandet och handla långa blomsterpinna idag. Jag tänkte att jag ringer och hör om Ellionoras Mommi vill följa med oss dit. Först så tvekade hon men sedan sa hon ja det gör jag så jag kommer ut. Vi gick sakta och lugnt dit och handlade blomsterpinnarna och sedan handlade vi lite på Willeys. Vi satte oss utanför kassorna på Willeys och åt var sin glass innan vi gick hem.

Vi gick sakta hemåt och gick nere vid sjön hem. Där satte vi oss en stund på en bänk och jag passade på att fota dom när vi vilade och sedan fortsatte vi.
image25
Det ser ut osm Ellionora hittar på något i blöjan men det gjorde hon inte. Precis när jag skulle ta kortet så började hon "prfrfrprf" med munnen och resultatet blev ett kul kort på henne.
När vi kom hem till Mommi "Liisa" så skulle vi fikat men vi var så mätta av glassen så vi tog bara en kopp thé och kaffe. Ja Ellionora fick middag där för hon klarade sig inte bara på banan (som hon åt på hemvägen) och Mariekex. Hela denna promenaden tog 3,5 timme så som ni förstår gick vi sakta (ni som känner till avståndet). Men vi hade ingen bråska heller så det var skönt men varmt i solen.
Jag var trött efter promenaden och började få huvudvärk så jag ringde Patrik så han svängde förbi och hämtade oss efter jobbet. Det var skönt även om jag när jag vilat kände att jag kunde gått hem med varorna och han bara burit upp dom. Men då var det försent att ringa honom (han svarar inte mobilen när han kör).

På kvällen började jag frysa lite och jag tänkte att det var konstigt. Det var inte så konstigt när jag tog av mit tlinne dock och såg att solen tagit ordentligt på bröstet och axlarna. På med aftersun lotion och sedan på en långärmad tröja. Sedan kändes allt mycket bättre och det röda var nästan helt borta dagen efter kan jag berätta. (Inte den finaste solbrännan men inte trodde jag det skulle ta så mycket heller)

Kommentarer
Postat av: Lotta Blom

Härlig bild !
Jag gillar bilder där gammalt möter nytt.
KJAMISS

2007-07-25 @ 19:01:20
URL: http://www.smurfan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0