Torsdag 26/7 2007

Idag steg Ellionora och jag upp tidigt. =) Vi skulle köra Patrik till jobbet och jag fick väcka henne när det var dags att köra strax efter halv sju. Hon var lika pigg som vanligt när hon vakande och blev så glad när pappa stod i hallen. Hon nästan hoppade ur famnen min av lycka. Ut i bilen och iväg till jobbet. Sedan körde vi hem igen och då kom hon på att hon behövde sova lite till. Det tog dock ett litet tag innan hon somnade och då la jag henne jämta mig. Där sov vi en stund och jag fick puffa henne i rumpan några gånger. Lite efter åtta vaknade hon och busade med mig i sängen. Vi klev upp och käkade frukost och hon är en solstråle från att hon vaknar tills hon somnar (ibland mer eller mindre med tvång).

På fm surfade jag lite när Ellionora sov en stund och bara kopplade av. Det var så skönt och när hon vakande så åt hon lite middag men inte alls så som hon brukar. Vi gjorde oss klara och begav oss till min bästis Patricia. Stannade till på Plantagen för att köpa en blomma och några ljus som inflyttningspresent så vi blev lite sena till middagen. Satte oss tills bords och åt goa biffar, grillpotatis och sås. Hade en trevlig och skön em ihop med mycket prat (som alltid). Vi pratade av oss båda två och hon är en så förstående vän och har alltid varit det. Skulle inte klarat av att vara utan henne och hennes kloka tankar och idéer. Skönt att hon känner detsamma om mig! =)

Klockan närmade sig 16.00 och det var dags att hämta Patrik på jobbet. Han fick nog vänta 5 minuter men det gick bra. Körde hem han och Ellionora och åkte sedan direkt till mina föräldrar. Hade lovat mamma lite fotvård innan de få gäster imorgon. hon har gått så mycket i veckan och då hon har svårt att fila föttern själv (pga smärta) så hjälper jag till. Vet själv hur skönt det är att slippa göra det själv och det är kul att skämma bort mamma lite. Vi tog en fika innan jag körde hem igen och pratade om lite allt möjligt. Jag köpte med mig mat hem till Patrik och mig och när jag kom hem så satt han och Ellionora i soffan och busade. Det hade gått bra hemma (vilket jag trodde) och han var inte helt slut. Vi åt vår Mc Donaldsmat och Ellionora mumsade strips så det stod härliga till och drack mycket vatten. Efter ett tag blev det dags att sova och hon somnade gott efter ett tag i min famn. Nu sitter jag här och koppla av och kolla läget och Patrik spelar lite.

Kramar mina vänner!!!

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej
Var det dig jag träffade med Lotta på stan?
Hälsningar
Helena Landstoken som vart på panduro *s*

Postat av: penni

Hoppas ni haft en bra helg med mycket sol! :-D
kram på er!

2007-08-06 @ 08:00:10
URL: http://penniscrap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0