Västergötland 070705-06

Vi tog en tripp upp till min gudföräldrar (faster) Sivan och Gösta så dom har nu äntligen fått träffa Ellionora live. Jag har uppdaterat dom med kort och samtal men det är skillnad att träffa henne. Resan upp gick bara bra och mamma åkte i vår bil. Min lillebror var med med sina två söner och dom åkte ihop med pappa och campingvagnen. Vi fick stanna tidigare än vi tänkt för Ellionora blev hungrig men då tog vi andra en fika. Ja hon fikade med efter maten för inte kan man missa något. :-)! Sedan körde vi vidare och stannade bara och handlade lite som Sivan beställt av oss plus en blomma till dom.
Väl framme så tutade jag som en tok när vi körde förbi huset deras och det tog inte lång tid innan vi såg Sivan komma på vägen mot bilarna. Hon kramade om min bror och mamma mednas jag lyfte ur Ellionora och sedan tog hon henne. Ellionora protesterade inte det minsta och Sivan var så glad.

Vi gick in och njöt av mackor, kaffe och thé. Middagen tog vi senare när min farbror Bertil, hans ena son Robin, Robins sambo Emelie och deras son Mikael kom. Mina kusinbarn Anna och Andreas kom med till middagen och Annas son Lukas var med. Han hade blivigt så stor och i höst blir han storebror.
Efter all mat, åt som vanligt för mycket så gick vi ner till Vänern och kikade på vikingabåten som ligger där. Sedan traskade vi hem igen och det var så skönt att röra lite på sig efter maten. Det blev en kvällsfika innan vi la oss. Ja Sivan och Gösta lägger sig tidigt så Patrik, jag och Ellionora hamnade hos mamma, pappa, min brossa och hans söner när vi skulle lägga oss. Där delade jag och mamma på en flaska rödvin och killarna drack wiskey och öl. Vi la oss runt midnatt och sov gott hela natten.

image22
(Mamma, min farbror Bertil, hans barnbarn Mikael, pappa med Nickodemius och Patrik med Ellionora i vagnen)

Ellionora och jag gick in och åt frukost med de andra vid halv nio men då Patrik hade ont i huvudet så vilade han ett tag till. Väckte honom efter vi käkat så han med kunde äta. Det gjorde han och sedan vilade han igen då huvudvärken inte ville släppa helt. Efter middagen på fredagen så skulle vi åka hem. Alla tre barnen var så trötta när vi skulle åka efter middagen och den goda efterrätten - jordgubbar och grädde så vi tänkte att nu sover dom gott hela resan. Vi packade ihop och tackade för oss och körde hemåt. 15-20 minuter innan vi skulle stanna vid Falköpings osteria så somnade Ellionora. Vi bar inne hela stolen och hon sov lite dä rinne med. Sedan var hon vaken hela resan hem. Vi tog en bensträckare på vägen och mamma och pappa bjöd oss på glass. Den mumsade hon gladerligen i sig och kusinerna rusade av sig lite innan vi fortsatte resan. När vi hade en mil kvar innan vi var hos mamma och pappa så blev Ellionora hungrig och gnällig annars var hon så lugnt hela tiden och lekte och pratade där hon satt. Det blev en matpaus hos mormor och morfar med gröt och macka innan vi fortsatte färden hem till stan. Hon somnade precis när vi kom in till Växjö och vaknade när vi stannade bilen.

image23
(Min gudfar Gösta och Ellionora)

Väl här hemma så var hon vaken en stund och sedan kunde vi byta blöja, ta på pyjamas och sedan somnade hon gott. När hon gjort det var jag duktig och tog hand om vår packning så den försvann och det var så skönt att få det gjort direkt och inte låta den stå en dag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0