Fredag 070628

Vilken härlig fredag det varit idag. Ja natten var inte den roligaste men det fick gå ändå. Dottern väckte mig med jämna mellanrum men somnad om så snart jag vaknat kändes det som. Vilken busig tjej! Sambon tog henne på morgonen sedan så jag fick sova 1,5 timme innan jag vaknade av att hon skrattade och skrek av glädje. Hon hade så rolig i sin gåstol i datarummet och vilket leende jag fick när jag kom och så godmorgon till henne.

Hon satt med mig och åt lite mellanmål när jag åt frukost och Patrik gick på toa och sedan duschade han. När vi var klara alla 3 så gick vi ner till stan för att möta en kund till mig. Hon fick sina Oriflameprodukter och jag fick pengar. Sedan gick vi och lämnade lite som beställts på Kappahl på stan innan vi tog en fika på Askelyckan. När vi stod där i kön och väntade på att få betala så hejjad några i kön på Patrik. När vi kollade så var det hans mormors lillasyster och man från Finland. Så roligt och komiskt att dom med skulle fika samtidigt. Dom satt med oss och vi fick en mysig pratstund innan dom skulle iväg och handla lite till.

Ellionora somnade på vägen hem och sov gott i sängen hemma med med jacka och hatt på. Hon vaknade lagom till att jag skulle ner på stan igen och möta två kompisar så hon fick följa med dit. Sambon fick lite speltid hemma i lugn och ro samtidigt så det blev bra. Vi satt på Askelyckan (igen) och Ronny bjöd oss på fikan. Snällt av honom och det behövde han verkligen inte. Följde med Patricia lite på stan innan vi skulel tillbaka till bilen. Då såg jag Lotta sätta sig på en bänk och det kunde vi inte bara smita ifrån utan vi gick fram till henne. Ellionora blev så glad när hon såg Lotta och slängde sig gärna i hennes famn. Vi pratade en stund och sedan köpte vi med oss mat påvägen hem. Ellionora somnade påvägen ner till stan, men vaknade så snart jag pakerat och somnad till påvägen hem men vaknade direkt igen. Väl hemma fick hon middag samtidigt som vi åt. När hon blivigt avtvättad, fått ny blöja och pyjamas så lekte hon lite. Sedan kom John Blund förbi och hon somnade snabbt och sover gott nu. Blev en lite tidigt kväll men det är bara bra då jag tänk packa vår bil lite inför vår semesterresa imorgon. Bra att förbereda lite så vi inte har allt att bära imorgon. Ska snart sätta igång med det, ska bara hänga upp tvätten först och sätta på en maskin till. Perfekt med egen maskin i lägenheten!

Kommentarer
Postat av: Penni

Låter som en skön fredag! Kul att hon gillar gå stolen! Max älskade sin, verkligen värd sina slantar minsann :-D
Här har Max varit hos mormor/morfar sen i onsdags så jag har jobbat massor, sen har vi vart ute och ätit på stan med grannarna. Så smidigt när man bor jämte varandra, kan sitta o umgås och äta frukost varje helg ihop :-D
Idag blev de brunch efter en promenad och inköp av färska frallor o bacon och sånt ;-)
Ha en bra lördag! Nu ska jag iväg till jobbet IGEN..
kram!

2007-06-30 @ 14:56:52
Postat av: Anni

Hoppas ni hade en trevlig helg!! Kramar

2007-07-01 @ 12:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0