Midsommarafton 2007

Ja då är det fredag och midsommarafton. Idag har vi bara tagit det lugnt och firat hemma. Jag är piggare från min förkyllning och det har varit skönt att vara hemma och slappat. Ellionora vaknade med ett gallskrik 00.30 inatt och det var segt att kliva ur sängen. Efter lite mat så somnade hon gott igen till sex. Sedan var vi uppe och hon åt lite till. Höll på att somna två gånger men vaknade strax efter att jag lagt ner henne i sängen så jag gav upp. Vi gick upp och lekte istället och det var uppskattat. Vid åtta åt jag frukost och Ellionora tog en smörgås då. Sedan busade vi och lekte lite till. Hoppade i hoppgungan och gick i läragåstolen. Vid ca kvart i tio somnade fröken helt slutkörd och jag tänkte att jag med skulle vila lite då jag inte var så pigg. Vi la oss i sängen och jag somnade bums tror jag. Kvart över tio vaknade vi alla tre av telefonen och Patrik flög ur sängen för att svara innan Ellionora vaknat men det var för sent. Hon kunde inte somna om sedan utan undrade var pappa tog vägen så vi gick upp igen och letade upp honom. Var tror ni han var? Jo han satt vi datorn och käkade frukost och Ellionora blev så glad när vi hittade honom. =)

Patrik spelade ett tag medans jag och Ellionora lekte och pysslade lite. Oskar kom en kort stund när min brossan skulle hämta sin sambo/särbo. Det blev ett kort besök men så kul ändå att han kikade förbi som hastigast. Han han inte testa vårt PS3 så det får han göra en annan dag. Ellionora sov när Oskar var här och vaknade skrikande vid tolv. Det var matdags och hon var lite täppt i näsan. Vi värmde till lite mat och hon åt som vanligt med god aptit. Vattnet slank ner i stora klunkar och tänka sig att båda mamma och pappa satt med henne vid bordet. Det gillade hon minsann =). Sedan kände lilla fröken att hon var trött så jag tog gosen och nappen och natte henne. Hon sov en stund till i sängen vår och sedan har det varit vår pigga och glada tjej hela em.

Vi åt ris, kyckling och sås till middag. Skulle käkat potatis och sill först men då potatisen inte var klar så vände vi på det hela. Blev dock så mätta så vi bestämde oss för att ta potatis och sill imorgon. Efter maten kollade vi på "Booge och Elliot" och sedan "En natt på museet". Det var roliga filmer och väldigt lättsamma. Ellionora somnade sista biten av andra filmen och sedan kunde jag lägga henne i sin säng. Hon har somnat för natten nu så nu är det bara Patrik och jag uppe.

Bästisen Lotta ringde när jag nattade Ellionora så jag ringde upp henne 5 minuter senare när hon somnat. Hon var nästan sovandes i min famn när jag la ner henne och hon kom helt till ro själv ikväll. Det är så skönt och det vore skönt om hon kunde komam till ro själv så vi inte behövde bära henne varje nattning. Det är mysigt ibland men när det blir mycket bärande så känns det i ryggen.

Jag ska ta och sätta mig och kolla lite på tv nu 21.55 och brodera lite innan jag lägger mig. Känner att jag är trött och seg nu så lika bra jag försöker krypa till sängs tidigare om hon vaknar tidigt imorgon.

Kommentarer
Postat av: Lotta Blom

Tjosan !
Kul att läsa om er midsommarafton =)
Kan va skönt att bara ta de lungt ibland tycker vi med.
I dag vaknade sonen vid 5,30 *skönt* sen har han å jag kollat på Elias-den lille räddningsbåten och Postis Per. Dom är skojjiga hehe ;-)
Nu har vi nyss käkat lite frukost och han leker med sin tågbana lite.
Hoppas ni får en bra dag idag med. KRAMISSS från mig som ska vara uppe länge i kväll hehehe.

2007-06-23 @ 07:05:24
URL: http://www.smurfan.se
Postat av: Penni

Skön midsommarafton! Särskilt med tanke på vädret. Jag har jobbat hela midosmmar helgen, knappt sett av resten av familjen. Trist..men det gav et antal tusenlappar till semestern ;-)
Klänningen var inga problem med förresten ;-) Som tur va hade jag valt HELT rätt klänning för att sy ut, *tack o lov* hittade ju min drömklänning, surt o behöva köpa en ny heltäckande sak som typ alla gravida har när de gifter sig. he he..
Nu ska jag åter till jobbet, delad tur idagså är hemma och äter lite.
Ha en skön söndag !
Kram!

2007-06-24 @ 13:32:03
Postat av: Lotta Blom

Tack för den snälla kommentaren i min blogg.
Bokstäverna har jag stansat ut med en QK tång och de är från ett Vixxen alfabet. VILL HAAAA !!!
I morse vaknade sonen först kl 3,45 (trodde inte de va sant) men då kunde jag få han att somna om efter ca 30 min. Sedan sov han ytterligare 1 timma.
Nu ska vi snart väcka pappsen och sen ska jag åka till jobbet. Har en plan att ikväll scrappa lite mera. Få se hur det går med den planen hihihi. Hoppas ni får en bra dag i solen. KRAMIS !

2007-06-25 @ 06:55:25
URL: http://www.smurfan.se
Postat av: Penni

Antar att du tyckte om vixxen alfabetet? har det hemma om du skulle vilja låna nån gång och stansa ut.. :-)

2007-06-25 @ 13:17:13
Postat av: Hanna Johansson

Ni verkar haft en bra midsommar! Min semester börjar den 23 juli och fyra veckor framåt!! Längtar....
Kram Hanna

2007-06-25 @ 21:53:15
URL: http://pysselhanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0