Lördag 070526

Idag fick jag åter igen kliva upp tidigt för att ge dottern mat. När hon vaknade nästa gång tänkte jag att sambon skulle upp men han kom inte ur sängen så jag fick kliva upp igen. Vi var uppe en stund och hon fick lite gröt innan vi somnade om i sängen och det var så skönt. Vaknade strax innan elva och då blev det lunch för dottern och frukost för mig och Patrik. När vi var klara med det och gjort oss klara så ringde vi Lotta. Hon och Max hade tagit bussen (skulle tagit tåget men de fick ta ersättningsbussen istället) in till stan. Hade tänkt komma ner på stan tidigare men när vi kom ner tog vi en tur på torget och sedan gick vi i lite affärer. När vi hejjade på Ellionoras farmor på Kappahl så fick Ellionora lite nytt av henne och jag fick med välja något. Valde en snygg topp som jag och Lotta tittade på när vi gick in. Alltid kul med nytt och då jag inte har råd att unna mig en massa nytt är det snällt av "svärmor" att köpa något plagg ibland när man minst anar :-) Det är alltid kul att träffa Lotta och Max. Vi köpte en mjukglass till oss och barnen men det blev int emycket glass för mig. Ellionora mumsade i hela glassen nästan själv så det blev nog bara 3-4 skedar till mig. Värmde lite välling efter det och hon åt lite av det med. Sedan traskade vi vidare och hamnade på Tiimari. Så många snygga papper och annart man vill ha och scrappa med. Synd att jag inte har mer pengar nu men på måndag ska jag försöka unna mig lite iallafall =).

Har varit en lugn dag annars. Ellionora somnade när vi var på stan och somnade om när vi kom hem med för så slut var hon efter några timmar på stan. Vi har njutit av pizza ikväll och Ellionora äter gärna det hon med även om det blir mest degen. Hon fick smaka på brödet från pappas kebabrulle med. Sedan somnade hon när vi kollade på filmen "Instängd", men strax efter att jag lagt henne vaknade hon. Hon kollade på filmen men la sig i soffan sedan och pratade och lekte själv. Ja vi fick stimulera henne lite ibland men jag fick kolla på filmen så jag med kunde hänga med. Sedan blev det mat för dottern igen och en ny blöja till natten och nu sover hon gott i sin säng. Hoppas hon sover hela natten men det återstår att se. Imorgon ska vi på babysim och på em ska vi hem till Patriks föräldrar på middag, förmodligen tacos. Jag hoppas att Patrik tänker på att uppvakta mig imorgon men jag tror inte han har köpt något ännu. Vi ska handla en hängpelargonia till Patriks mamma imorgon så kanske jag med på en blomma då ;-).

Kommentarer
Postat av: Lotta Blom

Ja det var verkligen en kul dag på stan med er båda :-) Och Max han pratade om "usssen" mycket härhemma med efter vi kommit hem *ler*.
Nu sover han gott (efter ca 20 "uppgåenden")och jag har hunnit med att distressa 2 st stämpelmotiv och gjort 2 st kort med dom åsså =) Sen blev jag på skumt humör så då gick jag upp från källaren och snart ska ja sova *gäääsp*
Hoppas ni får en mysig stund på simmet i morgon. KRAMISSS

2007-05-26 @ 22:26:43
URL: http://www.smurfan.se
Postat av: Anna

Det är fullt upp med den lilla! Hoppas natten var lugn och att du fått en blomma i dag!kram

2007-05-27 @ 17:23:33
URL: http://smsanna.blogg.se
Postat av: Penni

Hihi vad kul o läsa att hon mumsade i sig hela glassen!! :-D Måste vart en härlig syn!

2007-05-28 @ 13:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0