Söndag 071021

Ja nu är snart helgen över....
I torsdags skulle jag och Ellionora åka ner till våra kompisar i Karlskrona. Det blev inget med det som ni säkert misstänkte för på torsdag morgon började Ellionora kräkas. Tur att hon blev sjuk innan vi gav oss iväg men tråkigt att bädda rent sängen, torka golv, byta kläder gånger flera och framför allt jobbigt att se hur illa Ellinora mår. Men på em började hon äta och få behålla maten igen. Fick dock diarré men har ätit och druckit sedan torsdag em.
Vi hade två kompisar här i fredags kväll. (Ellionora och jag tog en liten promenad innan de kom) Vi kollade på film och åt pizza och bara tog det lugnt. De ville komma även om Ellionora hade lite diarré och det fick dom helt bestämma. Risken för att bli smittade fanns ju iallafall.

Igår tog vi det lugnt hemma. Busade och lekte mest hela dagen. Mina föräldrar kom hit en liten stund. Mamma har stickat en söt gul bolero (heter det så?) till Ellionora och ett par sockar till en kompis till henne. De tog en liten fika, kaffe och kokosboll, innan de körde vidare och sedan hem. På kvällen skulle vi fira Patriks kusin men då Ellionora fortfarande hade diarré så stanned hon och jag hemma. Det var tur det för vid midnatt började hon kräkas igen. Inte lätt att göra det och det underlättar inte att man är trött och vill sova. Hon sov mellan 01-05 ca och då gav jag lite äppeljuice och sedan somnade hon igen. Vaknade vid åtta men då gick Patrik upp. Hon drack lite juice till och åt ett Marie kex innan hon somnade. Har kräkt på fm och är inte så glad i dricka nu heller men vi ger oss inte. Hoppas det snart går över. Kramar mina vänner

Kommentarer
Postat av: Penni

Usch kräksjuka är ju mindre kul! :-( Hoppas det går över snart! Kram!

2007-10-22 @ 19:30:42
Postat av: ingela

vilken tur att mormor åkt hem så hon inte blev smittad

2007-10-23 @ 15:15:25
Postat av: Anni

Stackars liten, är hon fortfarandet dålig. :( Nu får baciluskerna allt ge sig ändå tycker jag. :) Kram

2007-10-23 @ 20:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0