Scrappkväll 070918

Ja i em pös jag till bästisen Lotta för vi hade bokat in en pysselkväll. Tyvärr kom jag iväg lite senare än jag tänkt men så blir det ibland. Kom fram med min tunga väska och möttes av Lotta och Max. Max blev lite blyg en kort stund men sedan busade jag med honom. Han visade sin fina kanin och sitt monster som låg i sängen. Tände även sin "monster" lampa (som är en polisbil). Han gav mig en bok som jag skulle läsa och stod sedan bredvid mig och bara såg nöjd ut. Du är allt en filur Max!!! Men en så underbart go filur!!!

Lotta och jag traskade ner i källan och började förbereda inför vårt scrappande. Han plocka upp och sedan var det dags för mat så vi gick upp igen och mumsade på en god middag. Uffe hade fixat till det så bra och det var gott även om han envisades med att han försökt göra köttet segt ;-). Efter maten traskade vi ner i källan och satte igång. Det blev en LO gjort av mig och en LO blev inte riktigt klar så den får jag fixa till här hemma. Så här ser den som blev klar ut:

image33
Lite suddig bild men jag hoppas ni ser lite hur den ser ut....

Stämplade endel och målade till några med Lottas akvarellpennor. Det var enkelt och blev ganska snyggt... Ja den första blev sådär eftersom det inte blev så stor nyansskillnad men jag lär mig så nummer två blev bättre. Få se om jag kan få till några fina kort med dom på framöver.
Lotta var flitig och gjort 2 kort helt klara och det 3 nästan klart. Det var en Bubbe som var tvungen att torka men imorgon blir den klar och det ska bli så spännande att se den fäst på kortet. Tycker dom blev så läckra och snygga. 

Ja nu är klockan mycket och jag ska krypa i säng så jag orka med morgondagen. Fullt upp på schemat och få besök redan runt tio. Natti natti mina vänner nu kryper jag till kojs!

Kommentarer
Postat av: ingela johansson

ser man inte för mycket av brösten?
ett sånt kort blir väl svårt att ge bort till någon annan än sin man skulle jag tro.
trevlig idé.
kram
ingela

2007-09-19 @ 08:43:15
Postat av: Lotta Pettersson

Jag tycker att den LO´n blev jättefin !!!
Och undrar vad "Ingela" menar med " ser man inte för mycket av brösten" Detta är ju inte ett kort utan en LO (layout).
Men hur som helst så hade vi en toppenkväll !!!

2007-09-19 @ 10:22:37
URL: http://www.smurfan.se
Postat av: Anni

Tänkte samma sak som Lotta: Det är ju en LO och inte ett kort! Ett fint LO tycker jag! :) Kram

2007-09-20 @ 15:06:42
Postat av: Penni

Jättefin LO! Aldrig fel med pysselkvällar! Här är de lugna puckar..en veckas sjukskrivning kvar och nu måste jag verkligen börja träna mig ordentligt om jag ska komma tillbaka, klaraade inte ens av att gå i affären igår utan o få blodtrycksfall o mjölksyra i benen usch! Buskarna vi satt är vinbärsbuskar, svarta o röda, och krusbärsbuske o lite smultron. :-) kramis!

2007-09-21 @ 13:18:40
Postat av: ingela

ja jag vet inte vad skilladen är. men om det inte är ett kort man ger bort tycker jag det var en bra idé och fina färger.
kram ingela

2007-10-23 @ 15:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0