Scrappmässa i Göteborg 2007

Igår var jag och Lotta på resa på egen hand. Vi tåg tåget kl. 8.42, jag stressade som tusan och kom strax innan tåget rullade in så Lotta blev nervös där hon väntade. Vi tog plats och sedan bar det iväg till Göteborg mot Scrappmässan. Vi snackade om altl mellan himmel och jord och helt plötsligt var vi framme. Tåget stannade vid Liseberg så vi hoppade av där (har inte varit med om det innan men så åker jag inte tåg så ofta) och kom upp precis perfekt. Gick till Svenska mässan och så var vi framme. Det var så mycket folk när vi kom så det var trångt och svårt att komam fram. Endel barn var där och de gillade inte värmen och det förstår jag när vi tyckte det var varmt och olidligt emellanåt. Det blev endel inhandlat tack var pengar från min sambo. Det blev lite nya papper, några blommor och sedan stämplar. Sedan blev skallen full med inspiration och idéer så nu återstår det bara att få till en dag och göra något av allt som flyger omkring.

image30
Här sitter jag och kollar lite vad jag handlat när vi tog en sittpaus.

image31
Här står Lotta och spanar in de snygga Bubbarna från Landstoken.se. Vi var i hennes shop flera gånger och kikade och handlade.

image32
Här sitter Jag och Lotta på stationen och väntar på att vi får gå på vårt tåg hem. Glada tjejer men trötta efter en heldag i Götet. Tåget tog en konstig väg hem tyckte... vi var uppe i Falköping - byte, ner till Jönköping och Nässjö -byte och sedan till Alvesta. Jag körde hem Lotta så hon slapp gå i mörkret och kylan. Sedan gick det fort in till stan och Högstorp där jag hämtade Ellionora (som sov) och Patrik. Jag tog en macka där och pratade lite innan vi packade ihop och körde hem. Somnade direkt när jag la mig och det var så skönt. Vilken härligt dag!!!

Kommentarer
Postat av: Lotta Pettersson

Ja dessa bilderna beskriver ganska bra hur lyckad vår dag blev !!!
Nu har jag plockat iordning lite bland mina alla pysselsaker i pysselvrån, monterat alla stämplarna jag handlade å stämplat upp flera av varje med på vita papper.
Hoppas det finns tid i morgon kväll till att färglägga några av dom med.
Godnattis !!

2007-09-16 @ 23:16:09
URL: http://www.smurfan.se
Postat av: Anna

Låter verkligen som ni hade en toppen dag! Ser fram emot att få se fina alster nu på din blogg..;) kram

2007-09-17 @ 17:05:03
URL: http://smsanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0