Nu uppdaterar jag..... På tiden eller hur? ;-)

Nu mina vänner ska jag äntligen uppdatera bloggen. Det är verkligen på tiden och jag har dåligt samvete för att det gått så många månader. Men bättre sent än aldrig....

Ja det har hänt en hel del så allt orkar jag inte skriva om. Kan börja med att berätta att min lillebror och hans sambo fick sin tredje pojk i torsdags. Jag levererade en pizza till min bror medans sambon hade värkar för han vågade inte lämna henne. Var där en stund och stöttade henne då dom ville det. Tänka sig att faster Camilla fick den stora äran att vara med när lille Dennis föddes. Han var så fin och skrek till lite stilla direkt när hon kom. Sedan tyckte personalen att han var för tyst så efter ett tag började undersköterskan stimulera honom under foten och då ventilerade han lungorna ordentligt. fick veta senare att han vägde 3790 och var 52 lång så han var inte så liten minsann. Och då föddes han i v.38 så jag undra hur stor han hade blivigt.

Ellionora var och hälsade på sin nya kusin på fredagen och vi levererade ett kort och lite kläder till dom. Alltid kul att köpa nytt till bebisar och det var uppskattat. Ellionora klappade Dennis så försiktigt och sa "bebis" hela tiden. Konstigt att hon är en sådan bebis tok fö rvi har inte träffat många bebisar inte. Det är "bebis" på alla blöjorna och alla barn i vagnarna (även om de är större än hon själv) så det är nog bara så i hennes värld.

Jag har semester nu och hittills har ju inte vädret varit på topp. Men det är desto roligare att höra att värmen kommer nu i veckan och att den kommer hålla  i sig. Blir nog några turer till stranden ändå i sommar. Farmor till Ellionora ville till stranden på torsdag när hon var ledig. Vet inte om hon menade Halmstad eller bara här i stan men det återstå att se. Få se hur det blir med den resan.
Ellionora har fått en vaccinationsspruta idag och kan ju få feber och annart så hon kanske inte vill vara ute i solen så mycket. Hon somnade tidigt här ikväll tack vare att hon inte sovit mycket i em och jag hoppas hon kan vakna lite tidigare imorgon. Ja jag ska förvisso till Kosta outlet med min kompis P på fm men det är tråkigt när E sover bort hela fm. Bättre hon somnar tidigare på kvällen så vi kan få lite egen tid och sedan får vi upp lite tidigare på fm, tidigare än kl. 11.
För ca 20 minuter sedan vaknade dock E och var så ledsen. Pappa Patrik rusade in till henne för han hörde henne innan mig  men hon bara ropade efter mamma så vi fick byta. Sedan ville hon inte vara i sovrummet utan vi skulle gå ut där ifrån. jag frågade E om hon hade ont i kroppen och det svarade hon "Ja" på. Ja jag kunde inte säga emot för det kan ju mycket väl vara så. Varm va hon med så hon fick 5 ml alvedon och sedan somnade hon i min famn. Patrik hade vänt hennes kudde för den var svettig så hon har nog fått feber nu. Få hoppas hon sover under natten så jag slipper vara uppe med henne. Funderade på om hon skulle med till Kosta imorgon men drar inte med mig henne om hon har feber. Bättre hon är hemma med pappa då och vilar sig så febern ger med sig. Kan vara struligt upp till 2 veckor så vi få se hur allt blir här. Ska ju till Öland till några kompisar i helgen är det tänkte men vi få se ur E känner sig.

Nä nu ska jag inte bli långrandig utan avsluta det hela. Ska verkligen försöka uppdatera mig snart igen och kanske släng in lite bilder med. Ha det gott vännerna mina!!! Kramar

Kommentarer
Postat av: Martina

Ja, det var ju på tiden. Hahaha...

2008-07-01 @ 16:45:33
URL: http://martina74.blogspot.com
Postat av: Lotta Pettersson

Hoppas ni har det härligt på Öland !!

jag har utmanat dig i min blogg =))

2008-07-05 @ 09:02:11
URL: http://smurfan73.blogg.se/andra/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0