Snart kalas...

Ja då har jag jobbat två nätter och det har bara varit lugnt. Sitter här på morgonkvisten och bara väntar på att klockan ska bli sju. Just nu är den 05.20 och fiskmåsarna är vakna här utanför sjukhuset. Både igår natt och inatt har jag tagit blodsocker på en nyupptäckt diabetiker. Natten går ganska fort när det är något att göra varje timme men jag kan inte låta bli att tycka synd om patienten som jag springer hos hela tiden under natten. Måste störa mycket tycker jag och visst vaknar hon till så pass att hon vet att jag är där.

Igår bakade jag lite bullar så jag har minsann börjat förbereda lite inför Ellionoras kommande kalas. Vi börjar med mina föräldrar och syskon på lördag kväll, barnkalas på söndag em och sedan med Patriks föräldrar och syskon nästa helg. Så blir det när man inte kan få ihop alla på en gång. Visst i vår lägenhet hade det blivigt trångt men då hade jag bokat en lokal istället. Nu blir det kanske lite trångt hos oss i helgen om alla kommer. På söndag tänkte jag att vi alltid kan vara ute på en lekplats om vädret håller i sig. Bra då barnen kan springa av sig lite och leka ute. Patrik och jag firar E på hennes födelsedag och jag tror minsann jag bjuder in Pernilla och Per då med. Lite middag ihop är inte alls fel även om jag jobbar på dagen. Ska bara bestämma mig för vad jag ska ha.....

Längtar lite till sängen nu även om jag inte känner mig så trött i ögonen. Ska sova några timmar innan vi åker till Patriks mormor i hennes stuga utanför Alvesta och kopplar av med henne. Verka ju bli fint väder så det blir minsann grillat ikväll och sedan får vi se vad vi hittar på. Funderar på om jag kan hitta lite kantareller där men vet inte. Ska se om jag ska gå en liten runda och kika iallafall.

Kommentarer
Postat av: Lotta P...Smurfan

jadu vid 05,20 när du skrev detta hade jag å miloskrutt nyss somnat om hehehe. han vaknade 4,30 gahhhhh och jag matade han å sen la han i hans säng bums och han somnade om !!! =) Sen väcktes han å jag av strorbrorsan som lekte med ngn ljudleksak kl 6 !! Gahhh (igen) Ni får gärna komma förbi hos oss med idag när ni ändå e runt alvesta =) Så kan vi fika bullar =) Kramis

2009-08-06 @ 06:43:49
URL: http://smurfan73.blogg.se/andra
Postat av: Jenny

Loke säger - jag kommer till Ellionora på kalas, det ska bli spännande att få vara iväg på äventyr utan storasyster - att leka på lekplats blir perfekt! Vi ses på söndag!



kram

Jenny

2009-08-07 @ 22:11:18
URL: http://www.jenjenwig.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0