Magsjuka som inte vill ge med sig......

Ja då är det dags igen. Ellionora var hemma från dagmamman i en vecka för att hon var förkyld och hade feber. Jag blev förkyld på söndagen och fick sedan feber förra onsdagen. Dassig och febrig till fredagkvällen och var sedan knäsvag hela helgen och även på måndagen. Har jobbat tisdag och onsdag och fick ett mess från Patrik i onsdags att jag skulle förvarna jobbet att jag skulle vara hemma med en magsjuk Ellionora.
Ja det är ju min tur då Patrik var hemma alla dagar hon var förkyld sist och det är skönt att dela på det. Hon hade spytt 20 gånger sa Patrik när jag kom hem på onsdag kvällen och låg och sov utmattade i soffan. (Mattan hade hamnat på balkongen och ligger där ännu. Kemtvätten i veckan är det tänkt.) Jag bar in Ellionora till sängen och det skulle jag inte gjort. Tog inte lång tid förrän hon vaknade och ville till "tetten" (toaletten) och kräkas. Vi gick dit och hon fick upp lite slem. Höll på så till fram emot två på natten och sedan kunde vi sova till morgonen ca halv åtta. Då ville hon ha välling med det fick hon inte av sin "stränga" mamma. Vi började med lite dricka och det gick bra ett tag och sedan gick vi till toletten några gånger utan resultat. Sedan på em kom det en spya igen och vi började om från början. Nu är det så att hon har kräks en gång varje dag sedan dess och vill inte äta så mycket. Hon petar i sig lite och igår kunde jag inte annart än tycka det är konstigt. Hon var på toaletten och spydde lite innan middagen. Hon satt och väntade på maten och blev ledsen och behövde gå till "tetten". Sedan satte hon sig vid bordet igen och åt en massa broccoli. Trodde inte det skulle gå vägen men det gjorde det. Åt inte så mycket av pastan och korven men tog någon bit. Sedan ville hon inte ha mer och när jag skulle till jobbet igår kväll så ville hon lägga sig. Detta trots att vi sovit två timmar efter tre. Hon somnade snabbt och har sovit hela natten.

När jag kom hem i morse så hade Patrik och Ellionora varit på toaletten och hon hade spytt igen. Nu när jag kom upp efter att jag sovit så hade hon fyllt en överfull blöja. Det hade även runnit ut lite som Patrik hade missat så hon hade stått i det. Det blev en dusch och sedan lite lek i badkaret. Hon somnade hos mig i sängen och vaknade precis och är så ledsen. Har sovit i 2 timmar och börjar gosa här med mig. Det bubblar i blöjan men tror det bara är luft. Luktar inte nyponros.

Ja nu hoppas jag hon snart blir frisk och jag är hemma med henne tlls Patrik kommer hem imorgon em och sedan åker jag till jobbet och jobbar kvällen. Är ledig på tisdag och får se hur det går om hon kan gå till dagmamman på onsdag eller jag får vara hemma.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Krya på dig Ellionora hälsar febersjuka Loke

2009-02-08 @ 19:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0