Scrapping dag i Sandsbro 090329!

Idag har jag varit i Sandsbro mellan 10-18 och scrappat för fullt. Det var så härligt och inspirationen kom igång. Jag gjorde inte så många kort som jag tänkt men får försöka göra något här hemma. Ett blev det idag iallafall till en tävling....

Det ser ut så här:
 

Tyvärr blev det lite mörkt men blixten bara reflekterade hela tiden på kortet så det fick bli så här.

Det är roligt när man träffas några stycken och scrappa ihop. Kul att se vad de andra gör och jag blir alltid så inspirerad av det. Var många fina LO`s och kort som gjordes och de kommer nog upp några fler resultat på andras hemsidor.

Här ä rmina 3 LO´s jag gjorde till Ellionoras album:



En morgon när jag och Ellionora njöt av en god frukost framför tv:n. Minns inte vilken film vi kollar på men som ni ser på korten så var den inrtessant. Ellionora tog och skrapade tallriken med fingrarna och kletade filmmjölken på ena kinden. "Fin" sa hon när jag frågade vad hon gjorde =) Hon tog chips som fanns kvar i en skål till efterrätt den busan.



Dessa kortet hittade jag på datorn. Bästisen Lotta har tagit dom när vi var och hälsade på en gång och som ni ser så är hon inte så gammal Ellionora. Det nedersta kortet ser det ut som hon skrämmer oss och jag hade nästan glömt att hon gärna gjorde så ett tag. Nu har det blivigt en sida i hennes album och jag får se om jag gör någon text på den. Tycker dock bilderna talar sitt eget språk.



Jag och Ellionora tog en cykeltur ut till pappa/morfars jobb på Kronobergs Folkhögskola en solig och varm ledig dag. Där blev vi bjudna på lunch och gick runt och hälsade på alla jobbarkompisarna. Sedan blev det dags att cykla hem igen och jag hade inte cyklat långt när jag hörde att Ellionoras hjälm började slå väldigt mycket mot cykelstolen. Kunde inte hålla hennes huvud och samtidgt cykla så jag trampade på bra hemåt. Väl hemma så sov hon så här gott! Jag ringde upp till Patrik som kom ner med kameran så vi fick dessa härliga kort. Kan säga att hon inte vaknade till när vi tog av hjälmen och bar upp henne utan sov en stund till.

De två sista LO är gjorda efter en skiss så det är därför de är snarlika. Allt det vi gjorde idag var med i en utlottning och jag fick två stämplar, en liten påse garn och en sak till.... Känns alltid kul att vinna något och välidgt rättvist när det lottades vem som fick gå fram först.
Måste tacka arangörerna Jonna och Solveig. Det var en perfekt lokal, god mat, gott fika och en härlig dag. Tack så mycket!!!

När jag kom hem så möttes jag av ett "Hallo" från badrummet. I badkaret stod Ellionora som hade duschat. Hon hade hittat min mineral foundation från Oriflame och kletat ner hela håret med den. Patrik var måttligt glad då han fått tvätta håret 5 gånger och det var ändå lite kvar. När hon torkats så bröt hon ihop och bara ville bli buren och gnälla. Jag kunde underhålla henne ett tag och vi kollade på film, åt lite snacks och pratade. Efter ett tag frågade jag Patrik vad dom ätit för middag idag. "Vi har inte ätit något" fick jag tll svar, "inte sedan hon fick välling när hon vaknade. Jag tittade på klockan och upptäckte att det var 6,5 timmar sedan hon fått mat och tog genast och fixade middag till henne. Inte konstigt att hon varit gnällig när hon var så hungrig. Vi gjorde maten ihop Ellionora och jag och sedan åt hon potatismos, köttbullar och ärtor med god aptit. Patrik kom med och tog lite mat nä rden ar klar även om jag inget sa till honom.

Inte långt efter maten så gjorde jag välling och laddade kylen med.Ellionora sa att hon ville ha "Nenning". Jag tog på henne ett nattlinne, en blöja (efter att hon kissat på toaletten) och satte mig i soffan med henne. Hon slukade nästan en hel flaska välling och somnade gott i min famn sedan. Nu ligger hon i sängen och sover och jag ska strax göra henne sällskap. Få hoppas vi kan sova gott länge inatt för jag behöver sova känner jag. Blev förkyld under natten och är sovit dåligt ett tag så lite sömn skulle nog inte skada. Ska be Patrik smörja och massera min rygg lite för jag har burigt lite tungt idag och är trött i ryggen.

Kommentarer
Postat av: Lotta P

Nämen Patrik då !!! Nu får du skärpa till dig och ge tösen din lite mat fasten mamma Camilla inte är hemma. Tack för en kanondag vännen min !! Kjamisss

2009-03-30 @ 11:09:34
URL: http://smurfan73.blogg.se/andra
Postat av: jessica

vad fina scrapbooks ;)

2009-04-02 @ 20:31:32
URL: http://jezpez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0