Förkyldningstid

Ja inatt var jag vaken med en sjuk dotter.... Märkte av att hon började bli täppt på kvällen men under natten slog det till. Hon fick feber och var ordentligt täppt plus att hon hade ont i magen. Feber var inte så hög utan bara 38,3 men det räcker och hon brändes jämte mig. Efter inhalation, alvedon, dricka och nässpray kunde vi åter igen somna. Ja vi var vakna lite drygt i en och halv timme och efter knappt tre timmars sömn vaknade hon igen. Mer spray och inhalation och jag ville bara sova. Två nätter med lite sömn är inte bra och tar ut sin rätt. Det är skönt att jag har semester denna veckan. Under hela dagen har jag hört "snor, mamma" och torkat näsan. Fick allt bli mycket tender care nu ikväll för att skydda hennes näsa. Nu sover hon jämte mig i sängen och snarkar på. Näsan är inte helt fri men hon andas bara genom den ännu. Återstå att se hur natten kommer bli och jag ska försöka sova jag med. Börja känna att min näsa är lite snorig så kanske jag vaknar med en förkyllning imorgon. Ellionora hade 38,9 i temp ikväll och på en timme efter Alvedon var den en grad svalare. Tur den fortsatte sjunk och nu känns hon mer normalt varm. Hade omtenta i onsdags och jag åkte upp över dagen bara. Skönt att vi var två i bilen när vi körde så jag inte somnade. Pernilla körde och jag pratade på. Ja det gjorde hon med och milen till Linköping bara flög iväg. Nu hoppas jag att lärarna kan rätta tentan positivt så jag förklarat tillräckligt och inte behöver tenta om men det känns inte helt okej. Tur jag har några gånger på mig till om det behövs men jag vill bara lämna den bakom mig nu. Jag kan ju sjukdomarna och hur jag ska vara mot föräldrar och barn är lättare att skriva om när man har dom live framför mig. Ja jag få vänta och se om jag får besked nästa vecka eller det dröjer lite till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0