Lördagmorgon

Lördag morgon och jag har vaknat tidigt. Ellionora ligger jämte mig och har haft det kämpigt att få luft. "Polypen" eller körteln bakom näsan ställer till det och men nu låter det bättre för hon har öppnat munnen. Har gjort min första praktikperiod nu och i torsdags var sista dagen på Barnkirurgen i Linklping. Har haft sex intressanta dagar där även om det varit lugnt och lite att göra de flesta dagarna. Helt underbar chef och personal och när jag tackade chefen Helen för denna praktiken sa hon " ja just det det är redan dags. Jag hoppas du har det bra här och du har verkligen bara flytigt in i gruppen. Du vet vilken chef du kontaktar om du flyttar hit upp". Ja det var ett bra omdöme tycker jag och jag förstår att hon vunnit priset för bästa chef i år. Där har vår chef mycket att lära! Jag blev godkänd av min handledare med och nu laddar jag för praktiken i Karlskrona på barnavdelningen där. Det ska bli intressant och se hur de jobbar där. Igår tog jag det bara lugnt. Ja jag lånade böcker som jag ska ha med ner till sommarstugan så jag kan plugga. Vi köpte hem mat från Hot Wok & Pizza och kollade på Scobedoo när vi käkade. Idag blir det ett besök hos mamma och pappa och syster med familj kommer dit med. Är länge sedan vi träffades så det ska bli kul. Ellionora blev överlycklig när jag sa att Moster, Uffe, Oskar och Frida kommer dit. Jag får se om jag är duktig och pluggar lite innan vi åker eller vad jag hittar på. Det är ju bara jag vaken ännu så jag få se när Ellionora och Patrik vaknar. Njut av dagen mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken fin start på dagen, att få ligga och lyssna in när familjen vaknar.



Ni kommer att få en kanonhelg - att träffa familjen är så mysigt!



Vad fint att din praktikvecka har gått bra, du är värd bra beröm, för du är duktig! Njut nu av ledigheten och ta tillvara på energin du samlade, i fjol, den 20:e oktober - då hade vi snö som låg till långt in i mars (-;



Kramar vännen

2011-10-08 @ 09:09:16
URL: http://jenjen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0