Dagens kontroll på Mvc 6/11 2012

Patrik lämnade Ellionora på skolan idag och jag hämtade henne innan lunchen halv tolv. Sedan körde vi ner till Salong People för att klippa oss hos Nina. Nu är jag korthårig igen och det känns skönt. Ellionora vill ha långt hår igen och vi klippte bara luggen och toppade resten. Hon fick ett grönt äpple sprayat på ena sidan och ett lila hästhuvud på andra sidan, sedan glitterspray över håret.

Sedan köpte jag mat på Mc Donalds eftersom hon inte ätit något och sedan körde vi till barnmorskan för veckans kontroll. Inget läckage i urinen och vikten var densamma som tidigare. En sammanfattning av min graviditet då hon inte litar på att jag håller mig tiden ut :-). Blodtrycket var bra 120/80 idag och sedan mätte hon magen. Den hade inte växt denna veckan heller så nu blev det koll på deras pm. Enligt pm:et bör en ny koll mätas av magen nästa vecka. Hon kollade med en gyndoktor för säkerhetsskull och hon tyckte att det var okej att avvakta till mätning nästa vecka. Nu är det bara till att vänta till nästa vecka och hålla koll på att bebisen fortsätter röra sig lika mycket som nu. Få hoppas magen växer till nästa vecka för annars blir det ultraljud för att kolla hur bebisen mår.

Har plockat ihop sängkläderna och åkpåsen och skyddet till vagn och spjälsäng så svärmor får något att tvätta. Hon vill så gärna hjälpa till så den kassen får hon idag när hon kommer och lämnar två fack med ägg till oss.

Blev lite julmotiv målade igår på pysselkvällen och mycket prat med Jonna och Solveig och det var så mysigt och trevlig.

Ska se om det kan bli några fars dags kort imorgon så de är klara till helgen.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Oj, det gäller att hålla koll men det är ju något du är van vid. Alltså att märka om det blir konstigt, eller hur?

Flitig du är med dina julkort - jag kör köpta kort till jul, vill pyssla men hinner inte. Tråkigt!!!

Kram

Svar: Ja nu känner jag efter hela tiden och bara för att bebisen är lugn så blir jag orolig även om jag vet att den brukar vara lugn. Inte bra att veta så mycket känner jag och det är svårt att koppla av men inget jag kan göra åt det. Kram
Millai

2012-11-06 @ 19:45:10
URL: http://jenjen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0