Fredag 9/11 2012

Ja idag är Ellionora ledig med mig och hon sover länge :-). Få se när hon vaknar men hon behöver sova ut. Det är jobbigt att gå i skolan och stiga upp tidigt ;-).

Igår var första dagen på länge som jag lämnade och hämtade Ellionora på förskolan. Hon ville inte åka med min jobbarkompis Malin på morgonen utan vi gick och det gick jättebra. Jag bar hennes ryggsäck med gympapåsen i och vi pratade hela vägen. När vi kom fram så kom kompisen Malin direkt till Ellionora och sa att hon precis kommit. Vi sa hejdå och Ellionora sa hejdå till bebisen som hon brukar och ställde sig i fönstret med Malin och vinkade åt mig tills jag försvann bakom hörnan. Började små regna när jag gick hemåt och det var tur jag hade regnjackan på mig.

Fick tag på försäkringskassan på väg hem och vad hon kunde se hade min gravidpenning (havandeskapspenning) blivit godkänd så nu får jag ändra det på jobbet :-). Tänkte att jag väntar till idag för att se om jag får besked på nätet med. Det har jag inte fått men jag ringde och ändrat från min semester till gravidpenning så nu har jag ännu fler semesterdagar sparade som jag kan njuta av.

När jag skulle hämta Ellionora igår så öppnade sig himlen men tills jag kom ut hade det lugnat sig lite. Fick som vanligt vänta på att fröken skulle äta klart men det gör ju inget utan det är bra hon äter bra i skolan. Vi gick hem och det tog tid :-) Var så mycket som skulle göras och tittas på. Tur vi inte hade bråttom :-)

Tog lite glass till mellanmål och det var gott. Sedan började jag frysa och jag vet inte om det var pga glassen eller för att jag blev kall när vi gick hemåt. La mig under en fleecefilt och låg där hela kvällen med lite pauser av toabesök och vattenglas påfyllning.

Dottern sov jämte mig inatt och jag har varit vaken en stund på morgonkvisten. Var tvungen att lätta på trycket och äta lite fil och flingor. Jessica var online så vi spelade lite ruzzel. Hon jobbade inatt så några omgångar hann vi med innan jag somnade om igen.

Idag blev det sovmorgon och en god frukost med dottern. Hon fick äta sin macka vid datorn och det uppskattades. Sedan har hon mest spelat idag i detta mulna väder. Jag har gjort detsamma men även tvättat en maskin tvätt och städat av båda våra toaletter. Jag har inte tagit golvet utan det sparar jag till Patrik då jag tror det frestar magen lite mycket. Räcker att ta toaletter så känns det jobbigt och motigt med magen min. Det blir ju inte några sammandragningar vilket är skönt men jag är försiktig ändå.

I em blev Ellionora och jag hämtade av Jessica min underbara jobbarkompis och vi åkte till Hennings och tog en fika. Det var lugnt och skönt att sitta där och prata och njuta av en smarrigt fika!
Fick skjuts hem och sedan blev det pizza, kebabtallrik och kycklingtallrik till hela familjen och nu ligger jag i soffan och slappat till x factor medan dottern spelar på min dator. Patrik och Mattias spelar något nytt spel i köket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0