Torsdag kväll 121031

Igår var en stor dag för Ellionora. Hon besökte sin gamla avdelning Fjärilen på fm. Hon har längtat så efter detta besök och hon var så glad att få träffa Gunilla, Eva och Christer och kompisarna Lova och Nike. Lova var tyvärr ledig men Nike kunde hon leka lite med. När vi gick hem köpte vi med oss lite fika och då mötte vi Lova i affären med sin mamma och lillebror. Hon ville gärna leka med Ellionora så vi får gå dit och boka dag tror jag. De fick veta att Ellionora är ledig på fredagarna så kanske Lova kommer förbi här en dag för att leka.

Idag fick dottern och jag kliva upp tidigt för att hinna bli klara med frukost innan vi tog bussen till sjukhuset. Vi hann och fick även vänta lite på bussen i den kalla hösten. På mödravården togs urinprov och blodprov innan Eva hämtade mig. Vi pratade lite och sedan var det dags för mätning av blodtryck, magen och lyssna på hjärtljuden. Blodtrycket var idag 130/80 och det var helt i sin ordning. Magen var 34 cm och hade inte vuxit sedan förra veckan vilket var okej. Huvudet låg fortfarande neråt och var ruckbart och jag tror bebisen som idag. Hjärtljuden var ca 130 och lät så fint :-) Ellionora tycker det är roligt att få höra bebisens hjärtljud.
MIT blodvärde var 131 idag och jag hade 1 plus på äggvita i urinen så nu ska jag hålla koll på det så det inte blir mer. Kan bero på en flytning när det är så lite men klart jag håller koll på detta hemma. Glukosvärdet var 5,5 vilket är helt okej och det är skönt när allt verkar så bra.

Efter besöket åkte vi upp till lekterapin så Ellionora kunde orka av sig lite där. Jag fick ju snacka med både Lena och Kerstin som jobbar för och läraren Anders. Sedan gick Ellionora och jag till Broqvist för att köpa fika med till Momii. Vi fick vänta 15 minuter på bussen och sedan blev det fika. Hon blev så glad vår Momii och det är ju ändå tre veckor sedan lite drygt sedan vi sågs så vi var saknade. Ja Ellionora har ju träffat Momii på ett kalas för någon vecka sedan men det är uppskattar när vi kommer hem med fika och snackar en stund.

Tog bussen hem och stannade till vid affären för att handla med lite saker hem så vi kunde baka chokladbollar och bullar. Nu är chokladbollarna i kylen och bullarna i frysen förutom en påse som ligger framme tills Pernilla kommer med Nora imorgon fm. Ska bli kul att få se deras lilla tjej som nu är två veckor.

Efter lunch kommer förmodligen Martina förbi innan de kör hemåt och det blir roligt då vi inte setts sedan sommaren och jag ev inte kan komma och fira henne den 8/12. Vet ju inte om jag fått än eller går i väntans tider då :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0