Måndag den 20/5 2013

Idag hände det :) idag bände sig Tilde till mage på skötbordet och blev väldigt förvånad av det. Få se om hon fortsätter med detta nu men fler vändningar har det inte blivit.
Har kommit igång bättre med maten men oj vad hon kan grina illa om det inte passar. Har köpt någon fruktsallad i puré form och den är sur tycker hon så det var ingen favorit.

Förra veckan fick jag ett brev från postkodlotteriet. Tänkte att det är erbjudande om att skaffa fler lotter så jag öppnade det inte direkt eftersom jag skulle iväg. Snacka om att jag blev överraskad när jag öppnade det närmare kvällen. "Grattis - du har vunnit" stod det med röda fina bokstäver. Jag var en av 10000 vinnare av en cykel ;) Japp en ny cykel värd ca 4500:- ska levereras hit och idag ringde en kille från posten och kollade så jag var hemma imorgon efter fem. Blir kul att ta emot och nu kan ju Patrik låna den om han är snäll. Få fixa extra lås imorgon tror jag.
Ja allt är vinst även om det kunde varit mer pengar istället men jag är glad att jag vann :)


Ellionora gick ut sent i em/kväll på gården för att leka med två nya kompisar - Izabell och Moa. Var svårt att få in henne sedan och jag kommer själv ihåg hur svårt det var att gå in när man lekte och hade kul i det varma vädret.


Mamma är sjuk i körtelfeber och har legat orkeslös i snart tre veckor. Hon äter och dricker men måste sova så fort hon gjort det. Det är jobbigt att sitta uppe så när vi ska fira henne på lördag blir det mycket vila och planläge. Tur pappa är händig och duktig på att fixa och dona. Jag hoppas infektionen släpper taget om henne snart för det är jobbigt att se henne då påverkad. Vet att hon kommer bli helt frisk men först efter ytterligare två-fyraveckor :(

Nä nu ska jag sova så jag är pigg imorgon :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0