Onsdag 070411 - 8 månader

Nu börjar våren komma tilbaka. Idag var jag och Ellionora på stan och handlade badbyxor till henne som passade perfekt (vi har provat dom här hemma ikväll). Vi njöt i solen när vi gick och vi tog en sväng och hälsade på farmor på Kappahl. Jag fick en läcker topp, ett par tre kvarts tights och ett halsband av henne. Dom hade inte hittat något till mig när dom var i Tyskland så jag skulle komma förbi och välja en topp men så blev det lite till hon ville ge mig. Tänkte jag skulle ha det på lördag när Patrik och jag ska ut och äta Thai-mat och gå på bio. Ellionora ska vara hos farmor och farfar under tiden för första gången själv. Vi passade på att äta på Kappahl eller Ellionora gjorde det och sedan styrde vi kosan hemåt efter två nya blöjor.

Idag är det 8 månader sedan Ellionora bestämde sig för att lämna magen min. Det är inte klokt vad tiden går när man tänker på det. Det ser lite misstänkt ut i hennes mun igen. Första tanden kom ju förra tisdagen och det ser nästan ut som nummer två är pågång. Ja det kommer ju snart märkas så det är bara att vänta. Hon är så rolig att hon inte vill visa upp tanden. Dra man ner underläppen lite så räcker hon ut tungan och då syns hennes lilla risgryn inte. De senaste dagarna har hon dock upptäck att hon har något vasst i munnen och kör tungan över den, smackar och gör roliga miner.

Vi har blivigt förkylda över påskhelgen och Ellionora och jag är snuviga här. Vi har tyvärr fått hosta med men det är inte hela tiden så jag håller tummarna för att det inte blir värre. Hon verka rinte få några andningsbesvär så vi ger henne inte hennes inhalationsmedicin. Skönt om hon slipper det men skönt att ha hemma om det behövs.

Imorgon ska vi ta en runda runt sjön ihop med några mammor från föräldrargruppen. Vi gick en runda i tisdags och bestämde för att ta en imorgon med nu när det ska bli så fint väder. kom på att jag inte ringt en av mammorna som inte var med men jag få göra det imorgon. Hon bor ju i närheten och jag tror inte någon av de andra två har tänkt på det. Nä nu rundar jag av och ska krypa till kojs. Hoppas alvedonen värkar snart så smärtan i pannan försvinner. Ska ta lite nässpray med så kanske trycket släpper i bihålerna för det känns som det är där smärtan sitter.

Natti natti mina vänner. =)

Kommentarer
Postat av: Penni

Hihi badbyxorna måste va hur söta som helst ;-) När jag vart o köpt badbyxor till max har jag förvånats över hur liten rumpa han har utan blöjan! haha.. nu har han 62-68 i badbyxor och 92 i andra kläder.. hehe..

Låter gott med thaimat! Ha en så mysig kväll för er själva! :-)

2007-04-12 @ 07:55:46
Postat av: Anni

Ja nu är lilltösen redo för sommaren med andra ord.

Ha det supertrevligt på lördag, du och P!!

Kram

2007-04-12 @ 09:30:15
Postat av: Lotta på jobbet :-)

Tjosan. Ja i sommar får du ellionora och max bada i sjön. Eller plaska i poolen hemma på gräsmattan. Så kan mammorna sitta brevid med varsin kall drink i handen hihi !
Hoppas ni får det mysigt när ni ska ut på lördag vännen.
KRAMISS

2007-04-12 @ 12:49:48
URL: http://www.smurfan.se
Postat av: sanna

ellinora är så söt din bäbis!!<3<3<3<3

2007-04-14 @ 22:40:15
Postat av: sanna

ellinora är så söt din bäbis!!<3<3<3<3

2007-04-14 @ 22:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0