Vilken lycka!

Vilken dag det vari tisdag. Det började med att Ellionora vaknade vid fyra och var så ledsen. Skrek rakt ut mer eller mindre innan hon vaknat. Upp med henne och fixa käk. Hon kändes så varm men hon åt en hel del ändå. Somnade om och sedan vaknade hon likadant när Patriks klockradio satt igång halv sex. Jag kliade han på ryggen så han fick vakna till lite mysigt och sakta men som sagt blev avbruten och gick upp med dottern vår igen. Hon var fortfarande varm och jag tog av henne pyjamasen så hon skulle svalna. Vi gav henne alvedon och hon fick lite mer mat. Hon var gnällig och somnade i famnen min tillslut. Sov någon timme till och vaknade sedan som en solstråle. Hon fick sin andra vaccination igår så det kunde ju förklara febern.

Hon busade lite och jag åt frukost. Jag kände henne i munnen eftersom jag såg någon vitt på underkäken igår och visst hade den första tanden kommit upp idag. Så glad jag blev och hon var helt ovetande om min lycka och bara flinade åt mig. Det blev lite gnälligt igen och hon fick vara i famnen min tills hon somnade. Sedan la jag henne och hon vaknade några omgångar skrikandes så till slut fick hon sova på mig. Ja la mig i sängen med henne på bröstet och vilade lite på fm. Hon behövde sova kände jag för hon var bara gnällig när hon vaknade och var inte utsövd. När hon vakande vid lunch gjorde jag mig iordning och fixade henne klar. Tog tempen innan jag gav henne alvedon och den visade 38 grader så visst har hon haft feber idag. Sedan åt hon ett litet mål innan vi traskade iväg till sjön för en promenad. Missade de andra mammorna i föräldrargruppen då vi var lite sena så vi gick själva och mötte dom inte. När vi kom tillbaka till fiket satt två av mammorna där och vi tog en fika med dom. Alltid lika trevligt och Ellionora bara flinade trots sin feber =). "Det finns ingen som är så glad som du" sa Kristina, en av mammorna och Ellionora bara flinade åt henne.

Väl hemma igen så var det lite gnällig och hon ville helst vara i famnen hela tiden. Patrik var lite sen från jobbet och jag ringde honom för att se om han var på väg. Skulle ju ha bilen eftersom jag varit på möte ikväll. Han kom hem strax efter att jag ringt. Jag bad Patrik känna med sin finger på Ellionoras underkäke och han blev med så glad när han kände den lilla tanden. "Har du fått en tandabissing" sa han och hon bara skrattade åt sin pappa.

Patrik har varit hemma med Ellionora själv ikväll och det har gott bra. Det var lite skrikande och hysteriskt när inte maten kom tillräckligt fort men hon hade somnat för natten när jag kom hem och sover ännu så gott. Patrik sitter och spelar på sitt PS 3 som avkoppling och det går så bra.

Jag ska snart krypa till sängs själv men ska plantera någon blomma innan tror jag. Kanske diska upp muggarna från visnignen igår för det har jag inte hunnit idag när hon varit i famnen och jag varit iväg hela em och kvällen. Det går ju nabbt menar jag.

Kramar till er mina vänner!


Kommentarer
Postat av: Lotta Blom

Tjosan ! Det beror säkerligen på vaccinationen och tandabissingen att hon fått feber och varit gnällig och inte sitt vanliga glada jag idag...
Vad skönt för er båda att det gått så bra för Patrik att vara hemma ensammen med tösen idag =) Det stärker säkert han i hans papparoll.
Jadu...plantera ngn blomm..där sa du nått hahaha...det hade jag med tänkt göra idag..men sen började jag med kycklingtröjan till Max å sen blev de mörkt ute å tiden rann iväg alldeles för fort !!!! Tänkte få iordning en kruka på framsidan med påskliljor + påskris med fjädrar i.
Äsch då får ta de i morgon =)
Kramiss !!

2007-04-03 @ 23:01:01
URL: http://www.smurfan.se
Postat av: Penni

Grattis till lilla tandabissingen som kikat upp! :-) Stora tjejen nu ju ;-) Kram!

2007-04-05 @ 20:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0