Friska igen 070515

Ja då har vi varit dåliga igen. Vakande igår och mådde så illa. Sambon mådde inget vidare han heller men åkte till jobbet. En stund efter att han åkt fick jag rusa till toa två gånger och sedan var det igång så att säga. Det kom både uppifrån och nerifrån och det var inget vidare alls. Efter 10-15 minuter så kom sambon hem och han hade med blivigt dålig på jobbet. Vi höll på att rusa till toaletten hela fm med jämna mellanrum och så trött man kände sig. Men då har man en superpigg dotter som inte förstår att mamma och pappa är dåliga utan tycker det är jättekul att båda är hemma. Det var lite pust och stön och jag försökte roa henne kortare stunder när jag orkade men det var kämpigt. När hon sov så sov vi alla tre i sängen och som tur är så vilade hon längre stunder när hon vilade så jag hann få lite krafter. Ja sambon hjälpte till lite han med men det är inte lätt när huvudvärken kommer smygande och ett hotande migränanfall börja komma. Det slapp han dock och idag mår vi mycket bättre båda två. Ellionora har klarat sig hittills och jag hoppas hon slipper bli sjuk även denna gången för det vore helt underbart men det märks inatt. Ellionora har tyckt det varit kul att mamma och pappa varit hemma idag med och vi har busat mer som vanligt.

Patrik har nattat henne 3 gånger idag utan problem och han fixade vår middag medans jag lekte med Ellionora. Innan dess så diskade han och städade toaletterna och jag dammsög och torkade golven. Vi har varit lite duktiga idag och nu känns det mycket bättre när det är rent och fint hos oss. Alla handdukar är bytta på toaletterna och som vi har rengjort där. Jag tänkte ta ett tvätt tag imorgon med för säkerhetsskull även om jag vet att det är superrent när sambon varit där.

En kompis kom och hälsade på i em och vi fikade på balkongen. Hon visste om att vi varit dåliga men ville komma ändå så jag hoppas vi inte smittat henne. Hon ville att vi skulle komma ut till henne på lördag och kika på deras hus så det kanske vi ska göra. Funderar på att gå på bio med dom på kvällen och se Spindelmannen 3 om dom kan i allt renoverande och flyttande. Men som hon sa... man måste ju ta en liten paus med :-).

Imorgon ska vi ta en promenad till BVC för föräldraträff och Patrik ska bara jobba halvdag. Han ska klippa sig två och ska jobba till halv två och sedan åka direkt ner till frisören. Han känner att han kanske behöver jobba igen lite så det inte blir för stressigt för dom att hinna med alla skåpen som ska skickas på fredag då alla är ledig på torsdag. De andra har arbetstid till 11 så det blir endast han som kommer jobba över om ingen väljer att jobba gratis och det är inte så troligt. :-).

Kommentarer
Postat av: Penni

Uha, magsjuka är inget skoj alls. Speciellt inte om man är två sjuka med en pigg lite unge hehe.. Skönt att ni är bättre!

Vi har utgångspirs 745 000:- för lägenheten. Ett par som vart o kollat ett par gånge rskulle prata med banken så får vi väl se när de återkommer med antingen ett nej eller ett bud. Bara o hoppas på det bästa! Marknadsvärdet ligger runt 800 000:- på lägenheterna här, 3:orna då.

Vi ses väl på lördag i risinge!

kram!

2007-05-16 @ 20:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0