Heldag med mamma/mormor 070509

I natt väckte Ellionora mig strax efter tolv för att hon ville äta. *suck* så trött jag var vid den tiden. Sedan sov hon och vaknade när Patriks klockradio gick igång för andra gången 05.50. Det var bara att masa sig ur sängen och ge henne morgonvällingen, packa ihop allt vi kunde tänkas behöva under dagen och sedan var vi klara till det var dags att åka halv sju. Efter att vi lämnat av Patrik på jobbet styrde vi kosan hem till mamma. Ellionora somnade ca 5 minuter innan vi var framme utan protester. Shockade mamma lite men det var så skönt att se. Hon vakande dock direkt när jag stannade bilen och sedan tassade vi in. Ja vakthunden skällde utanför så det går inte smyga sig hem till mamma. Vi gick upp och mamma låg och slappade i sängen. Vi gjorde henne sällskap och Ellionora tittade med stora ögon att vi var hemma hos mormor så tidigt. Efter ett tag gick vi ner och åt frukost (Ellionora och jag) och sedan har det varit full rulle.

Ellionora sov ca 30 minuter innan vi tog en fm fika. Efter fikat styrde vi bilfärden mot Lammhult. Hälsade på mammas jobbarkompisar, var på banken, apoteket, lottobutiken och sedan körde vi hem till mormor. Jag la mig ner i bilen när vi körde dit och mamma gick själv in. Efter en liten stund gick vi in och snacka om att mormor blev överraskad och glad när vi stod i köksingången. Vi fikade där och Ellionora somnade 20 minuter i mormors soffa. Vi plockade fram hennes utemöbler och sedan åkte vi hem.

Hemma hos mamma blev det grillad kyckling, morötter, potatis och sås och Ellionora åt med väldigt god aptit. Sedan traskade vi ut och mamma tände på grenhögen på landet. Ellionora blev intresserad av brasan när hon satt i sin vagn och tänka sig att hon somnade i den medans hon halvlåg och kikade på molnen. Sov nästan en timme medans mamma och jag klippte och sågade grenar som eldades upp.

Fortsättning och kort från dagen kommer imorgon för jag känner att jag måste lägga mig nu. Kramar så länge mina vänner

Kommentarer
Postat av: Lotta Blom

Låter som ni haft en helmysig dag du vännen !!!
Här har jag precis slängt in lite kletmuffins i ugnen för jag har ansvar för fredagsfikat i morgon på jobbet :-)
Tack för den trevliga "pratstunden" i morse hihihi.

2007-05-10 @ 19:37:16
URL: http://www.smurfan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0