Tisdag 071009

Min mormor var hos dokorn för kontroll i tisdags. Eftersom hennes dotter och syster båda skulle till doktorn själva under dagen passade det inte att hon var hos dom mellan doktorstiderna. Jag är  hemma så hon var här och vilken härlig dag vi hade ihop! Hon var glad att hon fick umgås bara med oss en hel dag och busade och gosade endel med Ellionora. När hon kom hit med min morbror så var hon trött efter povtagning och att gå upp tre våningar till oss. Vi satte oss i soffan och pratade lite. Ellionora skulle sova fm och när jag nattade henne läste mormor smålandsposten som hon inte hunnit på morgonen. Jag började med maten och  när den var klar så satte vi os och njöt. Det var en enkel, smidig och god rätt jag fått tipsa av min syster. Vi åt en kycklinggratäng och alla tre tyckte den var god. Efter maten gick vi bort till affären och handlade för mormor vill ha lite mat med hem. Det blev med andra ord en liten runda även om hon börja ha det svårt att gå. När vi kom hem så la vi oss ala tre i vår dubbelsäng för att vila. Ellionora somnade efter en stund men oj så intressant det var att gamla mormor låg jämte henne =). Jag somnade med en stund även om jag försökte hålla mig vaken men så blir det när man inte få rsova om nätterna.
Mormor och jag gick upp och tog en fika och när Ellionora vaknade fick hon sin chokladboll i soffan. Mums sa hon och när hon ätit upp den var det dags att gå ut och vänta på min morbror som skulle hämta mormor och köra henne till sjukhuset igen. Hon skulle göra ett ultraljud på hjärtat vilket tog en timme och sedan skulle dom köra hem.

När mormor blivigt hämtad gick Ellionora och jag och köpte en inflyttningsblomma till Ronny. Vi gick ner på stan till posten och traskade sedan hem igen. Patricia mötte vi sedan vid Shell Dalbo och hon ställde sin bil där. Vi stannade till snabbt hos en ny konsulent till mig och sedan körde vi till Ronny men blomman. Han bjöd oss på var sin smörgåstårtbit och fika. Ellionora fick en apelsinfestis och det var gott. Hon klarade av att suga ur det sugröret och vilken lycka det var att se henne. Hon var så trött och somnade i bilen när vi körde hem. Jag kunde bara lägga henne i sängen sedan och hon sov vidare. Patrik fick öppna åt oss då jag kört ifrån nycklarna och han hade lagt sig tidigt. Så typiskt men hon lyckades somna om snabbt som tur är.
Ellionora var stökig under natten men det är inte lätt att vara förkyld och sova. Näsan täpper till eller så får man en hostattack eller så bara går det inte somna om när man vaknat till lite för nappen är "borta".
Kramar min vänner!

Kommentarer
Postat av: Penni

Jobbigt med förkylningar på de små när de ska sova.
Jag som tycker det är jobbigt när JAG är förkyld haha..
kram!

2007-10-18 @ 15:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0