Måndag 080915

Jag får inte tid att sitta här så ofta som jag vill men ska försöka bättra mig... Privat så har det inte hänt så mycket sedan sist. Jag har bytt avdelnign på sjukhuset sedan den 1 september och det var tur det. Samma dag fick vi beskedet att "min" avdelning skulle läggas ner som den är idag. Förslaget som det var den 1/9 gick genom den 8/9 så nu är det bara att se när det ska träda i kraft. Ja jag trivs på avd. 11 dör jag jobbar som barnsköterska för några år sedan och det flyter på bra. Visst är det mycket nytt att lära sig men det kommer och förhoppningsvis ska jag klara detta med.

I lördags var vi på barndop och bröllop. Min lillebror döpte sin tredje son och de passade på att gifta sig samtidigt. Jag hjälpte bruden med håret och sminkade henne. Hon blev så nöjd och fin och det var en fin akt. Tyvärr så pratade dom så tyst i kyrkan så jag hörde inte när dom sa ja eller gav sina löften till varandra men nu är de gifta och alla heter Ivarsson.  
Det blev fika efteråt och vi var så hungriga när vi skulle åka hem. Stannade kvar hos mamma och pappa och åt pizza innan vi körde hem igen. Det var så gott och jag orkade hela utan problem.

Idag har jag varit ledig och dottern och jag hälsade på farmor. Fick med oss kassler, kålpuddingröra, potatis, fryst lax, inlagd gurka, finsk senap och finsk korv. Det var inte dumt alls så nu får vi göra lite mer gott här hemma. Hon behövde tömma sin frys lite och gav oss endel därför.

Jag och kompisen Lotta var på Landstokens invigning av hennes scrappinglokal. Så sugen jag blev på att handla och det gjorde jag med så klart. Ska snart på hennes stora scrappingträff i Rottne och det är 110 anmälda. Många som kommer vara där och pyssla hela helgen. Hoppas jag får mycket gjort även om jag kommer gå runt endel med och bli inspirerad. Det måste man ju..... 

Nu ska jag runda av och lägga mig. Kramisar mina tåliga vänner som kikar in här.
 

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag som trodde du lagt ner internet för gott. ;-) Kul att se att du inte gjort det. Jag uppdaterar inte Ella-bloggen så ofta så det stör heller, men nån gång ibland blir det ju. Kolla gärna om du inte gjort det på ett tag. Händer mkt m Ella just nu. :-) Ha det gott! Kramisar

2008-09-17 @ 09:33:29
URL: http://martina74.blogspot.com
Postat av: Lotta Smurfan

Kul att du uppdaterat !!!

Ja snart e de dags för STORA träffen =)

2008-09-18 @ 19:17:40
URL: http://smurfan73.blogg.se/andra/
Postat av: Jenny

Så kul att se dig här igen, jag brukar kika in då och då! Så tråkigt att jag inte kan med på Stora Träffen, suck o suck!!! Kram Jenny

2008-09-21 @ 18:38:24
URL: http://www.jenjen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0