Mitt i natten på jobbet.

Jag lovar er att jag ska uppdatera om jul, födelsedagar och nyår men nu kan jag ju skriva lite hur vi har det.....
Måste börja med att säga att jag inhandlat en grön kompis! Kan ni gissa vad? Ni som gissade rätt har samma intresse som jag..... det är en grön cuttelbug!! Jag är så glad och nöjd med den och jag måste säga att Ellionora blev intresserad. Hon satte sig på golvet och tog veven och satte igång att veva. Jag klippte till grönt papper och vi hjälptes åt att ladda och får till lite frimärken. Hon är så nöjd med dom och tittar stolt på dom när hon ser dom på bordet  =). 

Hon är bestämd vår lilla dam. Hon kan själv och det säger hon ofta "nola kan sälf" och blänker svart på mig. Men det är ju bara utveckling så vi får gilla läget. Men hon är charmig när hon försöker och när hon inte kan själv så går det bra att hjälpa henne.

Idag har vi varit med Mommii Liisa på stan. Vi tog en lunch på La gondola och Mommii bjöd på detta och inte gick det att diskutera detta. God mat och Ellionora och jag mumsade på så mycket gott. Ja vi var nöjda alla tre och Ellionora somnade så gott i vagnen. Vi tog bussen hem till Liisa och Liisa och jag tog en kopp kaffe och thé meddans Ellionora sov utanför i vagnen. Jag hoppas att hon somnade i vettig tid ikväll eftersom hon ska upp idag. Längtar just nu hem till sängen och det kommer vara tomt hemma när jag kommer hem. Men det är ju skönt att vara själv hemma när jag ändå bara ska sova. Ska försöka få ordning lite hemma när Ellionora är hos dagmamman. Pratade med Ingegerd (dagmamman) idag att jag ev kommer och hämta Ellionora tidigare i em men det behövde jag inte. Hon fick så gärna vara där hela em för det är så mysigt. Ellionora är utan blöja nu om dagarna och det funkar jättebra hos dagmamman med. Det är så skönt och vi ska  bara fortsätta och se om hon kan bli tott helt. Det sker ju lite olyckor ibland men väldigt sällan. Hon är så duktig vår lilla tjej och visst är man stolt när hon är så duktig.

Kommentarer
Postat av: Lotta Smurfan

Nämen vad där det jag läser !!! Utan blöjan hela dagarna !! Bra jobbat Ellionora måsta jag säga !!

Ja den gröna grodan e så bra att ha =)

2009-01-16 @ 13:16:51
URL: http://smurfan73.blogg.se/andra/
Postat av: Martina

Då får vi hoppas att det blir lite uppdat med vad den gröna "kompisen" kan för konster o vad det blir för resultat. ;-) Kramisar

2009-01-18 @ 11:47:11
URL: http://martina74.blogspot.com
Postat av: Jenny

Sååå kul o läsa om vad ni hittar på! Rackarns Ellionora, hon börjar att bli stor gumman! Kul med bestämda barn, då får vi vuxna våra "fiskar" varma hehehe. Grönis kommer att användas flitigt utav både dig o E förstår jag - kram

2009-01-18 @ 21:04:13
URL: http://www.jenjen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0