Söndag 14/6

Ja nu har jag bara en natt, en kväll och 2 dagar kvar innan jag börjar min semester. Tänk att det snart är dags att vara ledig och det ska bli skönt. Jag hoppas dock att vädret blir lite roligare än det varit de sista dagarna men vi får väl se.

Har jobbar i helgen och det har varit lugnt måste jag säga. Ska jobba hela midsommar med och hoppas den med blir lugn så vi bara kan äta gott ;-) Ja det är klart att lite nytta får vi nog göra om det finns patienter på avdelningen.

Ellionora har blivigt en stor tjej nu. Hela denna veckan så har hon sovit utan blöja om nätterna. Hon är så duktig att hon vaknar om hon behöver kissa om nätterna och då får jag gå med henne till toaletten. Jag lät henne vara utan för första gången förra helgen och det gick bra. Hittills har det inte hänt någon olycka i sängen och det är så skönt. Det kom lite i ett par trosor när jag tog av dom på toa men det är okej när det sker där pga att jag inte är snabb nog ;-) 

Imorgon är jag ledig och ska bara koppla av och ta det lugnt. Ja jag ska försöka få tag i en klipptid till mig och Ellionora så vi kan bli fina innan midsommar men jag få se om jag lyckas. Patrik ska med klippa sig så han får med boka in tid imorgon och se när hans frisör är ledig. Ja sa till P idag med att vi måste lämna in bilen på service så jag ska försöka ringa Atteviks imorgon så det blir gjort innan semestern. Få hoppas pappa eller Liina kan hämta den av oss som lämnar bilen kl.07.00. 

Ellionora är i duschen med sin pappa. Hon låg och vilade i knät mitt i soffan men så hörde hon att pappa duschade och frågade om hon fick vara med. Det fick hon bara han fick duscha klart så nu bara busar dom låter det som. Själv är jag trött och seg och ska snart lägga mig. Lite tidigt men det tar på krafterna att jobba heltid och inte få sova om nätterna och inte alltid på morgonen. Idag vaknade busungen kl.halv fem och ville ha välling. Ja det fixade jag snabbt och sedan låg hon  och snurrade i sängen. Efter en liten stund skulle hon kissa och då gick vi upp och fixade detta. När hon var klar på toaletten sa hon "mamma sova själv i sängen, ja ligga i soffan titta på biet, mamma ligga själv sängen, så gör vi" Ja hur trött jag än kände mig så kunde jag inte annart än att tycka att det var gulligt sagt. Jag startade filmen och hon la sig tillrätta i soffan. Ja tänkte att hon kommer snart ropa på mig men gick in till sängen. Inget rop kom och när jag sovit en liten stund till så kikade jag ut genom dörren utan att hon hörde. Då ligger E på magen med huvudet i händerna och kollar på filmen. När jag skramlade med mina byxor så tog det sedan inte lång tid innan E öppnade dörren ordentligt och blev glad åt att jag klev upp.  

Imorgon ska en kompisfamilj komma och hälsa på och vi ska planera vår semester lite och äta lite gott. Det ska bli riktigt trevligt och jag hoppas vi kan bestämma vilken mat vi ska ta ihop. Nu ska jag lägga mig eller iallafall börja göra mig klar för sängen.....

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hon är så duktig Ellionora! Det är verkligen en stor tjejja ni har nu! Visst fick vi en trevlig stund med semesterplaneringen o matbiten vi hittade på stan. Barnen kommer så fint överens så vår semester kommer att bli lugn o fin - eller hur (-;



Ses till midsommar - snart alltså hehe

2009-06-18 @ 19:28:25
URL: http://jenjenwig.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0