Måndag 2 mars 2009

Det har snöat här idag men det är ju plusgrader så det blir bara slask av det. Ja jag ha rhållt mig inne med dotter idag. Varit ledig och försökt kurera henne så gott jag kan. Näsan den rinner men hostan har blivigt mindre. Igår kväll var vi på mitt jobb, Barnakuten, och inhalerade lite extra plus att Ellionora fick några kortisontabletter. Tror nog de har gjort susen för vi fick sova bra inatt. Bara vaknat 2 gånger för att hon vill ha välling. Det är länge sedan hon åt om nättena nu men hon kändes sig nog bättre och blev sugen på mat. Det märks att hon varit sjuk länge och ätit sämre än hon brukar. Vågen kan ju skilja sig från BVC och Barnakuten men när Ellionora stod på vägen igår kväll så vägde hon bara 11,4. Det betyder att hon tappat 6 hg och det är en del. Men hon kommer säkert äta upp det med när hon bara bli piggare.

 
(Måste bara lägga upp denna bilden som jag tagit i vinter. Har inget med texten att göra men att prova andras skor älskar vår dotter.... )

En vän kom till jobbet i helgen och blev inlagt med sonen. Han blev glad av att se mig och jag tyckte det var tråkigt att vi var tvugna att träffas på mitt jobb men vi ska ta väl hand om sonen. Det kommer gå bra det är jag övertygad om även om det blir en liten omställning men det kommer dom fixa. Tänker på dom och hoppas det ska stärka dom. Vill inte uppge namnen utan låta personerna själv få berätta även om det inte är så stor risk att de själva läser min blogg.

Ja vad händer annars här.... Ja jag kan ju berätta att Patrik blivigt febrig ikväll. Han ser dassig ut så jag undra om han klarar av jobbet imorgon. Ja det återstå att se. Jag ska jobba kvällen är det tänk och pysa till jobbet så snart han kommit hem men är han hemma så kan ju jag åka till jobbet i tid.

Nu ska jag logga ner och se om jga med kan sova. Känner att jag börja bli lite täppt i näsan jag med så vi blir nog dåliga hela familjen känns det som. Suck! men det är bara att bita ihop och kurera sig.

Kommentarer
Postat av: Jenny Wigstrand

Härliga Ellionora! Så fint att ni har fått ordning på E's förkylningsastma. Lycka till med alla förkylningar hela familjen...

2009-03-03 @ 07:33:01
URL: http://jenjen.se
Postat av: Martina

Usch va trist att ni är sjuka hela tiden. Låter som om ni kör en repris på hur vi hade det förra våren. I år går det bättre. Än så länge. Peppar, peppar... Krya på er så ni är friska till den 14:e. Annars vill vi inte träffa er. ;-) Kram

2009-03-03 @ 21:44:08
URL: http://martina74.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0