Ledig tisdag i solsken!

Idag har jag varit ledig men jag tycker vi börja med kvällen igår och inatt..... E hade inte sovit hos dagmamman så hon var ganska trött när vi körde hem. Tur vi var två i bilen för jag kunde hålla henne vaken. Hemma gungade hon lite innan vi gick in och sedan höll vi igång en stund. Jag var trött och ville gärna vila lite men vågade inte för tidigt för då somnar E tänkte jag. Tillslut satte vi oss i soffan och tittade på film och mycket riktigt så somnade jag. Vaknade till efter en kort stund, 5 minuter, och då sov E mot mina ben i soffan. Jag bar in henne i sin säng och började fixa lite här hemma. P njöt på balkongen en stund så jag kikade på tradera på hans dator.

Fick ett ryck att sent igår kväll börja rensa och ställa in mer produkter i badrumskåpet. Helt plötsligt när jag sitter där på golvet så hör jag några tunga och snabba fötter bakom mig. Där kommer en yrvaken E med tutte, gose och gosedjuret Sitala i famnen. Jag släcker snabbt ner och plcokar upp henne. Frågar om hon vill ha välling och det vill hon så jag värmer den och sätter mig i soffan. Hon äter den nästan sovandes men när den är slut så vill hon ligga i mammas säng. Ja det är ju okej så jag la henne där och hon somnade direkt. Jag gjorde klart i badrummet och tänkte att det är bäst jag med lägger mig. 
Fastnade uppe en stund till med Patrik så jag kom inte i säng förrän närmare 1. Klockan halv 3 vaknade jag av E som sa "behöve kissa mamma". Jaha tänkte jag det är bara att gå upp och kissa henne. Av med blöjan och hon kissade så ordentligt. På med blöjan och sedan somnade hon om igen. Ja det gjorde jag med på två röda.... Vaknade igen vid halv fem och ville välling så då fick jag tassa upp igen, en aning groggy.efter att hon ätit den så ville hon kissa igen så vi tog ytterligare ett besök på toa innan vi somnade om.

Trollungen min vaknade strax innan åtta igen och då bara mös vi i sängen och jag hade gärna somnat om lite till men det blev till att kliva upp. Frukosten dukades fram efter ytterligare ett toabesök och jag kan bara säga det att nattblöjan var det inte en droppe i. Det är ju ett steg i sig men vi få se om det fortsätter så eller det bara var en tillfällighet.

Efter frukot och att vi gjort oss klara gick vi vill Momii Liisa. Vi tog följe till Willys och E gick nästan hela vägen. Åkte vagn i 10 minuter kanske. Gick inne i affären och sedan fick hon åka vagnen hem en bit. Vid sjön ville hon sedan gå och det fick hon och vi anpassade oss efter henne stakt ganska mycket. Fick dock hämta henne lite ibland när hon inte vill som vi. Blev en pizza på balkongen hos Momii och en pratstund innan vi gick hem. Då ville E med gå men det fick hon inte för jag ville skynda mig hem innan ev regn skulle komma. Många mörka moln som började komma på himlen nämligen, men det blev inget av det. Hemma så gungade vi en stund innan vi gick in. Det hände en olycka ute då hon inte riktigt hann med att säga till innan hon skulle kissa så det okm endel i trosorna. Sådant som händer men det blev en dusch för E så hon blev ren innan sängen. Jag höll på att somna där jag satt så P fick ta över duschandet så jag kunde vila i 30 minuter. Somnade snabbt på soffan och det var så skönt. Efter det så torkade jag E för då hade hon lekt och duschat klart med pappa. Lite fika med thé och muffins och E tog bara lite. La sig i soffan och fick lite välling och tittade på Gyllene Tider. Somnade gott i soffan som viss har fått se ikväll och nu ligger hon åter igen och sover i sin säng.
Nu ska jag med knyta mig för vem vet om det blir till att springa upp och kissa henne under natten igen.
Kramar mina vänner.

Kommentarer
Postat av: Jenny

En sådan stor o duktig flicka Ellionora är som säger ifrån när hon vill kissa. Denna sommaren sker det - eller hur Ellionora?!? Blöjfritt... Kanske händer det när vi ska ta vår sommartur tillsammans, då får du inspirera Loke oxå (-;

Kram på er!

2009-05-30 @ 14:14:01
URL: http://www.jenjen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0