Vattenläcka

Nu har jag varit i Linköping i fyra dagar. De tre första dagarna på barnkirurgen avklarade och det har varit intressant. Tar det mest som att jag får en inblick i deras vård men det är intressant. Har fått lite tips på smärtlindring som vi skulle kunna använda oss av. När jag var iväg fick jag veta att det börjat läcka vatten från taket i vår lägenhet. Denna gången tog Växjöhem oss på allvar. Det var en bubbla i vardagsrummet som var vätskefylld och i Ellionoras rum hade det runnit på två ställen. Nu ska de upp på taket och hitta var det läcker och sedan får vi se när vi får nya tapeter. Blir säkert bökigt att flytta alla möblerna när arbetarna kommer men det måste ju göras så vi slipper ha fuktfläckar på väggarna. Skönt att bo i lägenhet så jag behöver inte betala för detta men jag hade kollat taket redan tidigt i våras när första fläcken kom mitt i taket. Mamma och pappa var här igår och tittade på eländet och tog en fika här. Mamma hade med sig nybakade bullar och det var riktigt gott. Ellionora cyklade från Fjärilen igår när jag hämtade henne så mamma och pappa stod utanför dörren och väntade. Regnet öste ner så vi var rätt blöta när vi kom hem så Ellionora hoppade ner i ett varmt bad en stund innan fikat. Ellionora hade ritat en teckning till mig när jag kom hem och den var så fin. Hänger så fint i köket nu. Vi sålde vårt skåp i köket i veckan med så kanske vi jan köpa ett nytt snart. Få packa ner lite saker till bara så vi kan sitta vid köksbordet tills skåpet är köpt. Ser tomt ut mot väggen men det vänjer vi oss nog vid tills det kommer ett nytt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0